Re: [Ralf] Filmipäevik 2012

Foorumlaste filmi- ja seriaalipäevikud.

Re: [Ralf] Filmipäevik 2012

PostitusPostitas Ralf » 01. Veebruar 2012, 01:33

Jaanuar
KOKKUVÕTE

Vaatamisi kokku: 30
Kinoskäike: 2
Kordusvaatamisi: 1
Parimad: "Drive" (9/10), "Moneyball" (9/10), "The Girl with the Dragon Tattoo" (8/10)

Foorumipostitusi vaadatud filmide kohta:

Spoiler :
Abduction (2011) - 3/10
Sellised filmid tuletavad ikka meelde, kui suur on sarmika, meeldiva peaosalise ja seda rolli täitva näitleja osatähtsus. Mingil põhjusel meenutas "Abduction" mulle "Eagle Eye"-d (sama võrdlus oli ka IMDb's ära toodud), aga viimases nimikangelast mänginud Shia LaBeouf oli tunduvalt meeldivam kui Lautner, kelle screen presence on tõesti võrreldav mannekeeni omaga. Ja kui peaosatäitja ei suuda oma ülesannet täita, pole ka huvitav kangelast ja tema läbielamisi jälgida, mistõttu film muutub igavaks ja lõpumulje jääb negatiivseks, kuid muidugi võib ka julgelt oletada, et Nicholsongi poleks seda pasakat päästa suutnud.

The Girl with the Dragon Tattoo (2011) - 8/10
Mulle ikka väga meeldis, nähtuist kahtlemata üks aasta parimaid. Oli igati värskendav näha "kriminulli", kus müsteeriumi lahendamine käib läbi info kogumise, sorteerimise ja läbitöötamise - hea vaheldus kriminalistikale ja ekspertiisile tuginevatele politseilugudele, kus on tunduvalt vähemkaudsemad asitõendid. Tänapäeva digitaaltehnoloogia võimalusi arvestades on see igati huvitav lähenemine ja teeb samas ruumi loo psühholoogilistele aspektidele, mis oli minu jaoks filmi haaravaim külg.

The Ides of March (2011) - 7/10
Poliitilised draamad ei ole kaugeltki minu tass teed, ent George Clooney isikupärane režiitöö ja tasemel näitlejate nüansirohked rollisooritused tegid selle üpris põnevaks, oli teine ka meeldivalt lühike ja konkreetne, dialoog ladus ja terav. Eriti meeldis Paul Giamatti.

Paranormal Activity 3 (2011) - 7/10
Minu jaoks täiesti toimis. Kahtlemata parem kui teine osa, kus kõige õudsem jäeti viimase 10 minuti jaoks ja kõik sellele eelnev oli vaimuvaene ja sisutühi - kolmas osa pakub just köitvaid tegelasi, kirevat sündmustikku ja mis kõige tähtsam, head tasakaalu horrori ning müstika ja päevasel ajal aset leidvate dialoogistseenide vahel. Ja kui korralik mürgel pihta hakkab, siis filmi hoog juba ei rauge. Ma ei hakka salgama, et seeria hakkab end vaikselt ammendama, kuid üht-teist innovaatilist siin ikka leidus. Tea party stseen oli konkreetselt spooky... ja muidugi üleüldiselt õudseid ja hirmuäratavaid momente oli kah üksjagu. Lõpus keerati vinti natuke üle, mulle istus esimese poole kergelt müstilisem õhkkond tsuti rohkem - aga eks see kipub selliste found footage filmide puhul tavaline olema, ka "The Last Exorcism" astus samasse ämbrisse.

Moneyball (2011) - 9/10
Mul puudub igasugune huvi pesapalli ja sellega seonduva vastu, ent vaiksed dialoogile rõhuvad draamad on mulle alati meelepärased olnud ja sestap meeldis ka "Moneyball" väga - little engine that could. Brad Pitt sulas rolli kenasti sisse ja oli vägagi sümpaatne, sama võib öelda ka kõigi teiste filmis üles astunud näitlejate kohta. Ainsa miinusena tooks välja vähese rõhumise Beane'i ja tema tütre suhtele, seda oleks võinud kas rohkem olla või siis üldse mitte... jäi kuidagi pinnapealseks ühesõnaga, ehkki lõpustseen oli üsna armas. Hea tõestus, et suurepärase filmi tegemiseks piisab vaid fantastilise stsenaristi võimekusest ja paarist andekast (staar)näitlejast.

Rampart (2011) - 4/10
Woody Harrelson on minu meelest võimekas näitleja, ent antud filmi ta kanda ei suutnud, kuna tegelane oli kirjutatud vaimuvaeselt - teda jälgida oli lihtsalt väsitav ja film ei töötanud draamana ega character study'na. Tõenäoliselt on asi selles, et ta oli absoluutselt igas stseenis (seda kinnitab IMDb trivia). Filmi kiputakse enamjaolt võrdlema seriaaliga "The Shield"-iga, ma mõtlesin see-eest pidevalt Abel Ferrara "Bad Lieutenant"-i ja "Street Kings"-i peale, mis olid mõlemad tunduvalt paremad, eriti esimene neist. Oren Movermani, Harrelsoni ja Ben Fosteri varasem koostööprojekt "The Messenger" on tunduvalt parem.

Dream House (2011) - 5/10
Story ise on oma stephenkingilikkuses üllatavalt tugev, lihtsalt kinodesse jõudnud versioon on kuidagi läila. Naljakal kombel - nagu rauls juba mainis - reedetaksegi traileris filmi keskel esitatud üsnagi ebaoriginaalne, kuid filmi kasuks töötav twist, nii et ma ei soovita seda vaadata, kui "Dream House" vastu huvi on.

Melancholia (2011) - 7/10
Võib-olla pole see režissööri kavatsuste ja filmi enese olemuse suhtes õiglane tegu, ent kui võrrelda antud linalugu varasema "Antichrist"-iga, milles avaneb autori tegelik võimekus publikus hirmu-, jälkus- või ahastustunde tekitamisel, siis polnud tulemus võib-olla kõige efektiivsem. Ma arvan, et mul pole tarvis mainida, et mind köidab kunstis minimalism - eriti teravaks muutuvad sellised eelistused juhul, kui loo vestmisel kasutatakse kataklüsmilist sündmust nagu siin filmis. Paraku jättis "Melancholia" tervikuna mind kuidagi nõutuks. Esimene pool tekitas sealjuures justkui kanget vajadust värske õhu järele, tingitud üsna piiratud värvivalikust, veidi järsust handicamist ja üldiselt lämbest õhkkonnast. Aga hoolimata kriitilisest tekstist mulle siiski meeldis hinde 7/10[/color] vääriliselt - visuaalselt köitev, omamoodi kurioosne draama. Lihtsalt spontaansusest jäi vajaka.

50/50 - 7/10
Esiteks: mind hakkab vähk ära tüütama. Mul on keeruline tunda empaatiat fiktiivse karakteri suhtes, kes põeb haigust, mis on maailmas nii sagedane surma põhjustaja ja mille paljud kannatajad on päriselus tunduvalt nadimas seisus kui näiteks Adam. Kindlasti on olemas haruldasemaid ja jubedamaidki haigusi, millega võitlemisest korralik draama teha. See-eest ei tekkinud mul kordagi tunnet, nagu film üritaks vägisi minust kaastunnet välja pigistada. "My Sister's Keeper" puudutas enam-vähem sama teemat ja see on üks kõige ärritavamaid filme üldse, kuna see lausa nõuab, et vaataja nutaks ja halaks - "50/50" puhul seda muljet ei jäänud. Samuti töötab siin väga hästi Seth Rogen, kes suudab tõeliselt naturaalselt peaasjalikult draamažanrisse kinnitunud filmile huumorivarjundi anda.

The Descendants (2011) - 8/10
Ilus ja liigutav draama kaotusest ja kaotatud aja (või võimaluste) tagasitegemisest, millele annab otsustava tõuke Clooney senise karjääri tugevaim rollisooritus ning A. Payne'i teravalt peene dialoog, kõik paigutatud mugavalt Hawaii eksootilisse õhustikku. Wow-efekti ei tekita, ent vaatamist väärib kindlasti.

The Twilight Saga: Breaking Dawn - Part 1 (2011) - 5/10
Üpris suure Cronenbergi fännina osutus meeldivaks üllatuseks, et "Breaking Dawn"-i esimeses osas olid nõnda prominentsed just tema töödele omased teemad, mis tegi antud osast minu jaoks ka seni köitvaima järje "Twilight"-i seerias. Sellest hoolimata oli antud teemade (nagu moondunud lapse kandmine ja sellega kaasnevad tüsistused) käsitlus pinnapealne ja lihtsameelne ning taaskord kippus häirima liigne pikkus, mis on from the get-go olnud saaga filme läbivaks probleemiks. Mõistagi fännide jaoks on "mida rohkem, seda uhkem" suur boonus, kuid minu kui passiivse huvitunu jaoks oli suur osa stseenidest täiesti tühi filler-materjal. Jätkuvalt keskpärane, ent veidi tugevam kui varasemad järjelood (sedagi siis ainiti isiklike temaatiliste eelistuste tõttu).

Flypaper (2011) - 5/10
Päris tore komöödia jah, hea kerge vaatamine näiteks reedeõhtuks, või seltskonnaga, või mõlemat. Isiklikult meeldis enim esimene kolmandik, kus rõhuti pigem muhedale dialoogile ja tegelaste neurootilisusele kui nö whodunit storyle. Pigem soovitaks "30 Minutes or Less"-i, mis oli sarnaselt lühike ja konkreetne, ent polnud viga sellelgi siin.

Texas Killing Fields (2011) - 4/10
Saan aru, et põhineb tõestisündinud lool, kuid paratamatult tekkis assotsiatsioon nende kriminulliseeriatega, mille jaod kirjutatakse kerge vaevaga ja mida müüakse veel kergema hinnaga - justkui nagu oleks mõnest sellisest raamatusarjast võetud suvaline osa ja see filmiks tehtud. Suurim probleem on kahjuks nõrk näiteseltskond. Olles näinud üht tema vana kodumaafilmi, otsustas režissöör peaossa võtta Austraalia munapea Sam Worthingtoni, mis filmi mõistes oli põhimõtteliselt sama mis soojale ahjusaiale sitta peale määrida. Muidu enam-vähem korralik krimka fantastilise olustikuga.

A Dangerous Method (2011) - 7/10
Cronenberg, kelle filmides on alati olnud väga tugevad psühholoogilised motiivid, tundus olema just õige inimene tegema otsest ajaloofilmi teadusharust, mille tahkude lahkamisel ta end harilikult nii mugavalt tunneb. Ometi ei tundu "A Dangerous Method" üldse autorifilmina, millest on kahju, sest tegu on ühe radikaalseima ning omanäoliseima režissööriga. Tema töödele omased jooned nagu täiesti akadeemiline, ent uurimuslik lähenemine vägivallale, seksile ja üldistele inimimpulssidele on küll mõistagi olemas, ent tegu on siiski üsna turvalise ja ebariskantse jutustusega. Film ise on tegelikult hea, aga peamiseks probleemiks on siin liigne teaterlikkus ja vähene "filmilikkus", mida mul pole minimalismi pooldajana harilikult kombeks ette heita, aga valdav enamus filmi dialoogist on suunatud psühhoanalüüsi aluste ja ideoloogiate läbiarutamisele ning kuivale teoreetikale ja mitte isiklike emotsioonide artikuleerimisele, mis tähendab, et tervikuna ei paku film mingit erilist žanrilist vaatamiskogemust. Näitlejad on see-eest head. Keira Knightley'ga ei tahtnud ma juba alguses üldse leppida, sest mul on temaga halbu kogemusi ning ta aktsent ja grimassid moodustasid kuidagi eriti klouniliku komplekti, kuid lõppkokkuvõttes polnud ta sugugi ebameeldiv. Fassbender ja Mortensen olid samuti tasemel.

The Art of Getting By (2011) - 6/10
Selliseid filme on nagu seeni pärast vihma. Mõned neist on halvad, osad vaadatavad ja väga vähesed tõeliselt head. Lähiajal nähtuist meenuvad analoogid "It's Kind of a Funny Story" ja "Submarine", millest kumbki meeldis tunduvalt vähem. Ütleks, et antud film jääb kuskile keskele - midagi erilist ta ei ole, kuid Freddie Highmore on meeldiv (passis ta mulle seal šokolaadivabrikus, passis "Spiderwicki kroonikates" ja passis siingi) ning küllap mingi osa tema tegelasest meenutas mulle ennast, igatahes enam-vähem istus. Tegelik võti enesetäiustuseni on minu silmis arendada oskust asju vaadata, mitte näha, või kuulata, mitte kuulda - tore, et filmgi sellest märku andis. Ja ei tea, kas selle tüdruku tegelane niivõrd oluline oligi. Temata oleks lõpp kohe kindlasti vähem silmi pööritama pannud.

The Innkeepers (2011) - 3/10
Ti West oskab žanrite/stiilide vahel hüpata rohkem herilasepessa jooksnud laps, aga retrohõnguline slowburn horror "The Innkeepers" jääb päris lahjaks. Aeglaste ja vähepüüdlike õudusfilmide puhul ei ole midagi halba - tõtt-öelda kipuvad nad suisa efektiivsemad olema - ja selline lahendus toimis "The House of the Devil"-i puhul imekenasti, kuid tingituna vähemeeleolukast keskkonnast, mitte kuigi meeldivatest tegelastest ja äärmiselt piiratud fantaasialennukusest jätab antud teos külmaks. Tõelist pinget hakatakse kruvima alles viimasel neljandikul ja selleks ajaks on huvi juba ammu kaduda jõudnud. Vähemalt mul oli nii.
Kasutaja avatar
Ralf
love <3
 
Postitusi: 13749
Liitunud: 06. Mai 2006, 14:57
Asukoht: Sinu voodialune (väga tolmune *köh*)

Re: [Ralf] Filmipäevik 2012

PostitusPostitas uLtImAtEcRiTiC » 01. Veebruar 2012, 12:30

Hea kokkuvõte, meeldib see spoileri osa nõks. (Y) Siiski, üks põhjus, miks ma eelistaksin kommentaari lõpus ka hinnet näha on see, et näiteks kahe aasta pärast ei pruugi ma seda enam nendest päevikutest (antud hetkel siis FV-sisesest, kus sa hindeid andnud oled) üles leida, ja isegi kui leiaksin, võtaks see palju tahtmist.
Kasutaja avatar
uLtImAtEcRiTiC
Filmiveeb.ee meeskond
Filmiveeb.ee meeskond
 
Postitusi: 4788
Liitunud: 01. Detsember 2009, 23:12

Re: [Ralf] Filmipäevik 2012

PostitusPostitas Ralf » 01. Veebruar 2012, 14:34

Jumala õige mõte, tegin ära... kuigi spoilerikastis ära toodud kommentaarid esindavad vaid heal juhul pooli kõigist vaadatuist. Mul kõik hinded ka samas IMDb's kirjas, seega vajadusel saaks nad tulevikus sealt välja manada.

Katsun veebruaris igaühe kohta midagi lühidalt kirjutada.
Kasutaja avatar
Ralf
love <3
 
Postitusi: 13749
Liitunud: 06. Mai 2006, 14:57
Asukoht: Sinu voodialune (väga tolmune *köh*)

Re: [Ralf] Filmipäevik 2012

PostitusPostitas Ralf » 07. Veebruar 2012, 08:27

Tegin päevikusse mõned muudatused: lisasin igaks petteks kasutatavate värvide seletused ning varasemate aastate päevikute lingid ja lisaks aastale ka režissööri, seda siis kahel põhjusel: mälutreeninguks ja kui peaks tulevikus tekkima vajadus lavastaja järgi otsida. Samuti tegin nimekirja kõvasti kompaktsemaks ja eemaldasin need reavahed, mis nii paljudele paistsid vastukarva olevat. Lingid viitavad nüüd "mobiilsele IMDb-le", mulle meeldib see kompaktne formaat.
Kasutaja avatar
Ralf
love <3
 
Postitusi: 13749
Liitunud: 06. Mai 2006, 14:57
Asukoht: Sinu voodialune (väga tolmune *köh*)

Re: [Ralf] Filmipäevik 2012

PostitusPostitas Ralf » 02. Märts 2012, 10:05

Veebruar
KOKKUVÕTE

Vaatamisi kokku: 22
Kinoskäike: 3
Kordusvaatamisi: 2
Parimad: "We Need to Talk About Kevin" (9/10)

Foorumipostitusi vaadatud filmide kohta:

Spoiler :
Dangerous Liaisons (Stephen Frears 1988) - 6/10
Oli filmist alati jäänud mulje kui lihtsast kostüümidraamast. Mingil määral ta seda ju on, kuid peamine koormus on antud juhul siiski näitlejatel, kel on filmis kujutavate intriigide vaataja jaoks köitvaks muutmisel vaja hulgaliselt mitmedimensionaalsust ja paindlikkust. Kõik tulid minu silmis imetabaselt toime, välja arvatud Keanu Reeves - ma pakun, et omal ajal suhtuti temasse samamoodi nagu meie praegu Sam Worthingtoni. Teada värk, et talle rollide andmine oli tollal kindel viis teha lisakassat tüdrukute arvelt, kes temast sisse võetud olid, aga reaalselt kõlbab - või pigem kõlbas (nüüd on ta oskused veidi paranenud) - ta mängima vaid surfilaudadega ringi jooksvaid töllmokki.

The Big Year (David Frankel 2011) - 4/10
Komöödia on minu malli järgi üsna riskantne žanr, kus ebaõnnestumise oht on suur, kuid see-eest on jäänud mulje, et filmil on automaatselt pool võitu taskus, kui luubi all on mõni eriskummaline huviala või amet, mis pole kinolinadel kuigi palju kajastamist leidnud. "The Big Year" on mäletamist mööda kindlasti esimene nähtud film, mis räägib kirglikest ornitoloogiahuvilistest ja linnuvaatlejatest; samuti oli mokkamööda, kuidas selline kinnisideeline hobi võib vabalt mõjutada inimsuhteid. Nüüd aga peamine probleem - reaalselt huvitav või humoorikas oli parimal juhul 10% filmist, mis on üllatav, kuna eesotsas on Hollywoodi komöödiate tipp (Owen Wilson, Steve Martin ja Jack Black, kellest viimane mulle üldjuhul ei meeldi, kuid antud jandis ta polnudki selline tahumatu tola nagu tavaliselt) mängimas ekstsentrilisi linnuvaatlejaid, mis peaks naerutamiseks pakkuma meeletult võimalusi. Võib-olla oleks midagi pöörase farsi sarnast paremini töötanud, siin kombineeriti pigem kerget komöödiat draamaga ja see polnud nähtavasti õige lähenemine. Ühesõnaga igav värk.

We Need to Talk About Kevin (Lynne Ramsay 2011) - 7/10
Igati eeskujulik ja oluline draama. Filmi aluseks olnud raamat avaldati aastal 2003 - mõni aasta pärast Ameerikat raputanud Columbine'i koolitulistamist, kui nii paljudel oli kombeks alusetult näidata näpuga Marilyn Mansoni muusika ning arvutimängude suunas. Seetõttu oligi meeldiv näha koolis aset leidnud tapatöö korda saatnud psühhopaadist nooruki ema enda perspektiivi ning tema sisemist segadust ja võitlust süütundega, mille aluseks suutmatus jõuda järeldusele, kas tema enese käitumine ja hool või õigemini hoole puudumine on vastutav lapse väärastunud loomuse eest. Objektiivsusest jääb muidugi vajaka, kuna näeme kõike eitusseisundite vahet uimerdava Eva enda vaatenurgast, ja selge on see, et Kevini deemonlik käitumine on teadlik ning taotluslik, mis annab kindlasti loole väga tugeva psühholoogilise tahu, kuigi vähemalt minu silmis oli filmil ka palju öelda emadus- ja kasvatusstrateegiate kohta.

The Tree of Life (Terrence Malick 2011) - 7/10
Tõeline maiuspala kannatlikule inimesele, kellele meeldib filmidest mõelda kui (näiteks ambitsioonika, innovaatilise või temaatiliselt isikliku) loome viljadest, kartmata sealjuures teostuse võimalikku ebatavalisust. Isiklikult leian, et "Elupuu" polegi niivõrd mängufilm - pigem visuaalne ja emotsionaalne kogemus. Ometi on filmil ka teatavad puudused. Minu jaoks osutus kohmakas narratiiv häirivaks; ma ei suutnud kuigi hästi tajuda stseenide ühtsust, mis tulenes sellest "lennukast" operaatoritööst ja äkilisest montaažist ning ei tekitanud vajalikku efekti, nagu tegu olnuks ühise terviku või monoliidiga, kuigi pildiline pool, ja tegelikult ka jutustus ise - sõltumata selle ebakonventsionaalsusest - on enam kui kiidusõnu vääriv. Lihtsalt... organiseeritusest jäi justkui vajaka, film oli liiga fragmentaarne. Tõenäoliselt on küsimus lihtsalt maitses.

Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 1 (David Yates 2011) - 8/10
Esimene "Surma vägiste" film minule ei meeldinud, liiga palju metsa vahel tühjakargamist ja hala, rääkimata mõjusa kliimaksi puudumisest. Teine osa korvas aga kõik need puudujäägid. Suurepärane tasakaal süžeearenduslike stseenide ning märuli vahel, ideaalne lahingu- ja duellistseenide ning draama sünergia. Potteri raamatutest jätsin viimase lugemata, kuna vaimustus oli selleks ajaks üle läinud ja lugesin liiga palju spoilereid, et see mulle enam huvi pakkuda suutnuks, kuid nüüd tekkis täitsa isu see ette võtta. Väga hea!

Running on Empty (Sidney Lumet 1988) - 4/10
Mulle oli jäänud arusaam, et see on sisult ja olemuselt midagi "At Close Range" sarnast, kuid tegemist oli hoopis draamaga iseseisvuse saavutamisest ja valikutest. Kahjuks on sel mitmeid puudusi. Esiteks jäävad tegelased üsna pinnapealseks - peaosalisest poisi suhted oma vanematega ei omanud kuigi tugevat vundamenti, paralleelselt arenenud romantiline liin on kuidagi kasutuvõitu, kuigi ma mõistan selle olulisust süžee suhtes. Ütleks, et üsna ülehinnatud (mitte selle pärast, et midagi teistsugust ootasin). River Phoenix oli see-eest tõesti võimekas näitleja.

Man on a Ledge (Asger Leth 2012) - 2/10
Kentsakas ja kohmaka storyga põnevik nõrgamõistlikule telekavaatajale. Ainsaks tunnustust väärivaks küljeks on väga tugev sotsiaalkriitika, mis on armsasti keskse süžee sisse mahutatud, ent seegi on väga in your face ja jätab kuidagi totra mulje. Ja oleme ausad - Sam Worthington on nii õnnetult nõrk näitleja, et minu poolest oleks ta võinud juba alguses alla hüpata ja end asfaldile konserviks teha. Lõpp on nii jabur, et tahad silmad peast välja pööritada. Väga palju 1/10'st puudu ei jää. Pigem topin omale karbitäie pliiatseid anunni kui uuesti vaatan.

Footloose (Craig Brewer 2011) - 7/10
Selliste enesekehtestamisele rõhuvate noortefilmide vastu tekkisid eelarvamused umbes pärast "Fighting"-u nägemist, samuti ei ole ma suurem asi kaasaegsete tantsufilmide fänn ("Step Up" seeria pole mulle igatahes näiteks muljet avaldada suutnud). Sestap olin kindel, et 2011. aasta "Footloose" ei ole suurem asi; veel enam, et 1984. aasta film Kevin Baconiga on päris kesine. Võta näpust, tegu oli aga üllatavalt tugeva filmiga. Peamiseks tõmbenumbriks on minu arust siin hea cast. Lõpuks ometi üks noortekas, mille peaosatäitja on tõeliselt sarmikas ja meeldiv. Ta lihtsalt ei olnud tahumatu tümikas, nagu näiteks Channing Tatum kipub niisuguseid tegelasi mängima. Minu poolt küll ainult kiidusõnad ja paistab, et kriitikutele meeldis ka, ainult IMDb keskmine hinne on kuidagi hapuvõitu...

Jack and Jill (Dennis Dugan 2011) - 3/10
Ei tarvitse ilmselt rõhutada, et tegu on halva filmiga; mulle tundub, et koguni taotluslikult - ma poleks üldse üllatunud, kui Sandler oleks lihtsalt teinud võimalikult jabura ja labase filmi, et näha, kuivõrd haisva junniga tal on võimalik kopikat teenida. Happy Madison on ju tema enda beebi ja tal on sellega täielik vabadus, mis tähendab, et ta võib niisuguse idiootse komöödia valmis treida praktiliselt ilma erilise higita ja selle tegemisele kulutatud raha kassades kahekordistada, kuna tal on lihtsalt mingi "võlu" ja inimesed on nõus tema suunas dollareid loopima, ükskõik kui kibedat sitta ta neile suhu ei kühvelda. Mis filmi endasse puutub, siis seal on natuke head: mulle meeldib, et - nagu Sandleri komöödiate puhul ikka olema kipub - rõhuti siin traditsioonilistele pereväärtustele, Sandler ise on naisena üpris usutav ja Pacino oli meeldiv. Ja mõni koht ajas isegi naerma. Üle 3/10 ei raatsi panna, ent juuksid peast rebima õnneks ei pannud. Kartsin kõvasti hullemat.

Vasaku jala reede (Andres Kõpp / Arun Tamm 2011) - 7/10
Mulle täitsa istus. Leidlik montaaž ja operaatoritöö andis mõista, et filmi on teinud inimesed, kes meediumit tõesti mõistavad ja palju filme vaadanud on ("Reservoir Dogs"-i matkiti üsna palju, märkasin). Mõned kohad olid seejuures päris pagana naljakad, kuigi teatav osa huumorist ka lihtsalt ei töötanud. Tänu võimekale teostusele, heale tempole, hoogsusele ning veenvatele näitlejatöödele (eriti hea oli tõesti Lepland) võib soovitada julgelt.
Kasutaja avatar
Ralf
love <3
 
Postitusi: 13749
Liitunud: 06. Mai 2006, 14:57
Asukoht: Sinu voodialune (väga tolmune *köh*)

Re: [Ralf] Filmipäevik 2012

PostitusPostitas Ralf » 01. Aprill 2012, 00:56

Märts
KOKKUVÕTE

Vaatamisi kokku: 25
Kinoskäike: 6
Kordusvaatamisi: 2
Parimad: "Shame" (9/10)

Foorumipostitusi vaadatud filmide kohta:

Spoiler :
J. Edgar (Clint Eastwood 2011) - 6/10
Peale väidetavate homoseksuaalsete kalduvuste oli minu jaoks J. Edgar Hoover isikuomaduste poolest täiesti tundmatu. Ma ei tea, kui palju võttis film voli ise luuletada, kuid igatahes peamine, mis "J. Edgar"-i minu jaoks nauditavaks tegi, oligi tõsiasi, et karakterit oli huvitav jälgida ning ta oli psühholoogilisel tasandil väga intrigeeriv, ja selle eest läheb tänu muidugi vaieldamatult andekale DiCapriole. Näitlejaist hakkas veel silma väga hea Armie Hammer. Ometi pole kahtlust, et režiitöö on laisk, tehnilist vilumust on jaburalt vähe. Isegi grimm mõjub suures osas täiesti ebausutavalt. Tegevust on vähe ja jutustus on ekstreemselt kohmakas. Andsin filmile hindeks 6/10, kuna keskne tegelane oli piisavalt huvitav, et tüdimus ei oleks kiire tekkima, aga tegu pole nn klassikalises mõistes "hea filmiga". Piletiraha sellele ei kulutaks.

We Bought a Zoo (Cameron Crowe 2011) - 7/10
Üsnagi lihtsameelne ja kohati liiga sentimentaalne, aga üldiselt eeskujulik draama Cameron Crowe'ile omaselt tugeva muusikakasutuse ning tabava dialoogiga. Jäin rahule küll.

Shame (Steve McQueen 2011) - 9/10
Lugesin Kadri Karro EE teksti ja meeldiv, et ta New Yorgi eraldi välja tõi. Minu jaoks oli see suurlinn filmis nagu omaette karakter, kuhu Fassbenderi tegelane väga valatult sobis. Pean tõdema, et Fassbenderi mängitud tegelase väline profiil ja mõistagi loomus olid nii intrigeerivad, et filmi režiitöö jäi suhtkoht märkamatuks, kuigi tajusin väga selgelt seda kerget kalkuleeritust ja monotoonsust (mitte halvas mõttes). Mõned ehk täheldasid, et ka muusika oli viimase peal. Hälbeline ja veel enam seksuaalselt hälbeline käitumine ning sellega kaasnevate tihti tabudena võetavad (seda ka filmide enese raames, mitte ainult neis otseselt toimuva) teguviisid on minu jaoks olnud juba kaua köitev teema (meeldivad ka "Ken Park", 1996. aasta "Crash", "Little Children", "Happiness" jt) ning minu arust suutis "Shame" väga usutavalt ja kahtlemata haaravalt käsitleda seksisõltlasr hingeelu. Kujutan ette, et suurem osa neist on - sarnaselt Brandonile - teadlikud oma eluviisi taunitavusest ja tunnevad enda suhtes sügavat tülgastust (või more appropriately häbi) ja suuta selliseid emotsioone läbi niivõrd eeskujulikult tehtud filmi nõnda köitvalt vaatajani tuua oli minu silmis tublim saavutus 2011. aasta filmides.

The Grey (Joe Carnahan 2011) - 6/10
Liialduslik oleks väita, et tegu on suurepärase filmiga, kuid töötab teine kahtlemata mitmel tasandil, alates päris põnevast survival thrillerist ja lõpetades, nagu eelkõnelejagi jõudis muljetada, omamoodi meditatsiooniga inimesest ja loodusest. Sarnastest filmidest soovitaksin pigem "The Edge"-i ja "Alive"-i, kuid antud teosega võib minu malli järgi rahule jääda. Carnahan on tegelikult palju võimekam tegelane kui enamik teisi mikidemaa filmimehi. Mulle meeldisid mälu järgi ka "Smokin' Aces" ja isegi "The A-Team". Tasub mainida, et mulle läks korda peategelaste üldine sõbramehelikkus. Liam Neeson oli võib-olla natuke miscast. Oleks olnud tore näha peaosas mõnd tundmatut näitlejat.

Carnage (Roman Polanski 2011) - 7/10
Samas formaadis filme on tunduvalt paremaid tehtud, kuid antud tükk on täiesti näritav, peamiselt tänu tugevatele näitlejatele ning üsna heale dialoogile. Jalgratast siin ei leiutata, aga ajaviiteks sobib kenasti, eriti kui Hollywoodi paugutamistest ja igasugu käramürglitest siiber juhtub olema.

Ghost Rider: Spirit of Vengeance (Mark Neveldine / Brian Taylor 2012) - 4/10
Oluliselt parem kui esimene osa, mille täna poole silmaga mälu värskendamise mõttes üle vaatasin. Kuna tegu on Neveldine/Taylori filmiga, siis võib arvata, et suur osa sellest on parajalt pöörane acid trip, millest tuleneski see teatav labasus, mida eelkõneleja juba mainis; mind see ei häirinud, Ghost Rideri tegelane ise on juba üpris jabur ja mis sul siis ikka muud teha, kui veduri alla kõvasti õli visata ja see mäest rakettidega alla lükata. Vähemalt polnud selline pooletoobine lastefilm nagu avapauk... noh, olgu, pooletoobine ta oli, aga selles "teeme meelega rumalalt" võtmes, ja Neveldine/Tayloril tuleb see alati väga ägedalt välja. Normaalne guilty pleasure. 3D'st ei olnud mingit tolku, aga vähemalt ei väsitanud silmi. Nicolas Cage'il on midagi tõesti viga ja seda kõige paremas mõttes. Kuidas saab üks mees nii kentsakalt üle võlli mängida?

The Hunger Games (Gary Ross 2012) - 7/10
Kontseptsiooni osas olin teadlik sarnasustest "Battle Royale"-ga, samuti olin just ette võtnud raamatu ja jõudnud veerand läbi lugeda, enne kui filmi vaatama läksin. See mu arvamust filmist vähemalt mu enda meelest kuidagi ei kõigutanud, pigem suurendas just soovi aluseks olnud teosega jätkata. Loomulikult märkasin, et film ei suvatsenud teatud asju - sh pilapasknääre ning näljamängudesse valitud inimeste loosimise süsteem - lähemalt ära seletada. Puudusena seda välja ei tooks, lihtsalt midagi kõrva taha panemiseks. Noorsooromaani Hollywoodi ekraniseeringu kohta on tegu 'tugeva seiklusdraamaga, milles peitub piisavalt intellekti nõudlikuma või vanema või küünilisema filmivaataja rahuldamiseks ning tegevus on paratamatult köitev. Mingil määral on minus teatud kiiks - naudin filme, kus inimesed on sunnitud ellujäämiseks ise radikaalselt käituma ning omapäraselt kujutatud düstoopia on alati hea boonus. Lugu ise ei ole ju tegelikult väga originaalne - "Battle Royale"-i sai juba mainitud, kuid ühiseid jooni leidub ka näiteks "Kärbeste jumalaga". Miinusena tooksin välja teatava venivuse, mis pole tingitud filmi pikkusest, vaid stseenide või episoodide kestvusest, ehk siis kippus film sageli väikseimategi süžeepunktide juures takerduma. Samuti oli puudu korralik kulminatsioon / kliimaks. Aga mis kõige tähtsam - filmi keskel süttinud romantika ei mõjunud kordagi juustusena, mis kipub teismeliste hingeelu puudutavate noortefilmide meepotis suurimaks tõrvatilgaks olema. Mulje on igatahes positiivne.

Machine Gun Preacher (Marc Forster 2011) - 8/10
Esmalt sooviksin teha teatavaks, et mul on seletamatu nõrkus Gerard Butleri (eelkõige hilisemate) filmide suhtes, mis on tõenäoliselt määravaks põhjuseks, miks mulle "Machine Gun Preacher" (väga) meeldis. Eks tegu on ka ühe ta karjääri tugevaima rollisooritusega - filmi alguses võivad jutlustaja nn deemonlik iseloom ning amoraalne käitumine mõjuda ebausutavalt, kuid mida enam süveneb tegelase teatav kahepoolsus ning tugev vajadus veendumuste järgi toimida, seda ilmselgemaks muutub Butleri pühendumus päriselt eksisteeriva Sam Childersi kehastamisel. Samuti ei mõju filmi humanitaarsed motiivid ning usutemaatika kujutamine kordagi häirivalt või ärritavalt, nagu see kipub tihti olema Hollywoodi propagandahõngulistes linalugudes - kriitikud, nagu näha, nii ei arva, aga sellistel filmidel on paraku pealtnäha võimatu teenida universaalset heakskiitu. Tore, et oli riskantselt kõneldud vägivalla möödapääsmatusest ja suisa vajalikkusest isegi õilsate eesmärkide korral, mis on ometi paratamatu, kui sündmused leiavad aset ekstreemses kohas, kus mõrv, vaesus ning relvade ning eelkõige lastega kaubitsemine nii takistamatult õitseb.

The Darkest Hour (Chris Gorak 2011) - 2/10
Päris õnnetu asi. Kui "Skyline"-i kuidagi kiita, siis tõsiasi, et suudeti võileivaraha ning praktiliselt olematute ressurssidega teha blockbusterile vääriliste eriefektidega film, on päris muljetavaldav. Karta on, et mõned pintsaklipslased kuskil Hollywoodi kabinetis panid sellega kõrva taha, et vaatamata kriitikute sajatustele on vägagi lihtne panna kokku totakas lugu, võtta väike eelarve ja kiiresti valmis vorpida mage ulmefilm, mille peale inimesed arvatavasti ikka tormi jookseks. Kasum loeb ju tihti oluliselt rohkem kui see, mida inimesed produktist lõppkokkuvõttes arvavad. See on muidugi minu oletus, aga nii paistab igatahes olevat. Selge on ju see, et ükski filmi tegemisega seotud inimestest polnud hingega asja juures, tegu on pigem sellise "kiirelt tulnud, kiirelt läinud ja päris tublisti miljoneid kokku rookinud" jurtsuga, kuigi antud filmi teenistus polnud õnneks just kõige uhkem. Aga noh, film peab tõesti halb olema, kui mõtled vaatamise ajal, et "Battle: Los Angeles" ja eelmainit' "Skyline" olid palju tugevamad üllitised. Kiita oskan ainult Moskva olustikku, mis oli kergelt värskendav (võib-olla sai keegi aru, et tulnukad ei saa kogu aeg rünnata ainult Washingtoni ja sarnaseid linnu, või siis vähemalt tuleks näidata, kuidas invasioon leiab aset teistes maailma linnades )... ja tegelikult production design või täpsemalt art direction oli päris eekujulik, mulle kohati väga meeldisid need steampunkiliku välimusega dekoratsioonid ja ornamendid, meenutas miskipärast pela "Metro 2033". Osad relvad oleks justkui "Fallout 3"-st võetud. Nähtamatu ohu eest põgenemine pole peaaegu kunagi huvitav, kuid vähemalt särisesid need elukad oranžikalt. Väga seksikas.

Wrath of the Titans (Jonathan Liebesman 2012) - 5/10
Meenus vaatamise käigus mu eesti keele õpetaja kommentaar mu klassi proovikirjandite kohta, mida oli lugenud ja hinnanud: "Kas teile ei tundu, et uues eksamis on see kirjand natuke lühike? Mitut tööd lugedes tekkis mul tunne, et kirjutaja hakkab alles nüüd soojaks saama ja huvitavad mõtted välja tulema, aga siis ongi juba lõpp." Selle filmiga on tegelikult sama lugu. Teadsin juba traileri ja pikkuse (vaevu üle 90 minuti) põhjal, et mingit suurt "Sõrmuste isanda" tasemel epicut siit oodata ei maksa, rõhk on pandud silmamagustoidule ja märulile, aga mõnes mõttes hakkas mul kahju, sest production designiga oli nii rasket vaeva nähtud (kostüümid, efektid ja kõik sarnane oli viimase peal), kõik tundus hästi usutav ja autentne, aga filmi põhimõtteliselt takistab nautimast tõsiasi, et stsenaariumi tõi kuller kohale kuskilt ajukääbiklast. Tegelased on lihtsalt NII ühedimensionaalsed ja näotud, dialoog tühi ja elutu. Ei teki üldse tunnet, nagu võtaksid osa suurest seiklusest, vaid lihtsalt jälgid kergelt koomas molliga, kuidas ühel hetkel on kangelased metsas, siis jälle kuskil labürindis ja seejärel vulkaani ümber. Kusjuures ma ei ütleks, et "Wrath" on oluliselt parem kui "Clash", käesoleva filmi action võis olla paremini läbi mõeldud ja efektid rohkem lihvitud, aga viimase puhul tekkis vähemalt tunne, et sa jälgid konkreetset lugu, millel on paigas kindel algus ja lõpp. "Wrath" on kõvasti episoodilisem, lihtsalt üks ilus set piece teise järel ja isoteermaterjali või vundamenti ei mingit. Aga muidugi mind ei häiri ka sellised pooleteisetunnised ajutud kiluvõikud, õige tujuga käib kah ja re-vaatamisväärtus on tal täiesti olemas... lihtsalt teadke, et kiitu väärib siin ainult pildiline pool. "Arengupeetusega supermodell" ütleksin ma selle teose kohta. Hindeks 5.
Kasutaja avatar
Ralf
love <3
 
Postitusi: 13749
Liitunud: 06. Mai 2006, 14:57
Asukoht: Sinu voodialune (väga tolmune *köh*)

Re: [Ralf] Filmipäevik 2012

PostitusPostitas Ralf » 30. Aprill 2012, 23:50

Aprill
KOKKUVÕTE

Vaatamisi kokku: 29
Kinoskäike: 3 + HÕFF (6)
Kordusvaatamisi: 1
Parimad: "Chronicle" (9/10), "Brief Encounter" (9/10)

Foorumipostitusi vaadatud filmide kohta:

Spoiler :
AMERICAN REUNION (2012) - 4/10
Tehtud ennekõike "American Pie" seeria (esimeste osade) fännidele, mida ma kindlasti pole. Selles pole ilmselt midagi halba, mul tekkis "Predators"-i vaadates tugev nostalgia ja küllap on ka antud frantsiisist lugu pidavatel härradel meeldiv neid tegelasi uuesti kinoekraanil näha. Komöödiana (minu jaoks) aga lihtsalt ei töötanud.

TAKE SHELTER (2011) - 8/10
Esiteks: meteoroloogilise temaatika kombineerimine indiviidi vaimuhaigusega on väga kena nüke. Vägagi tugev draama ja seda ennekõike tänu Michael Shannonile, kellel ma olen hoidnud silma peal vist alates "The Runaways"-i või siis "Revolutionary Road"-i nägemist ja pettumust pole ta mulle seni valmistanud, selle mehe kergelt kurjakuulutav ja samal ajal ängist painatud, kergelt apaatne olek teeb temast ühe praeguse aja tugevaima karakternäitleja. Antud film on mõistagi tõestus, et tal pole probleem enda õlul kanda ka kahetunnist psühholoogilist linalugu ja saab agoonias vaevleva tegelase kehastamisega suurepäraselt hakkama. Tormi osatähtsus filmi kontekstis oli minu arusaamist mööda üsna väike. Mõistsin, et tegu oli ideaalselt toimiva metafooriga, mida tegelikult ka IMDb üsna lakooniliselt oma lühisisututvustuses reedab - Curtis võtab pähe luua tormivarjundi, et kaitsta peret ligineva ja hävitusliku tormi eest, kuid tegelikkuses pole torm muu kui tema ise ning tema võimalik tahtmatu langemine järjepidevalt halveneva vaimse seisundi kammitsaisse motiveerib teda oma perele varjundit looma, et nad oleksid kaitstud.

DON'T BE AFRAID OF THE DARK (2010) - 4/10
Kui välja jätta üks jump scare, mida näidatakse ka traileris, pole tegu erilise õudusfilmiga, vaid rohkem "The Gate" ja "The Spiderwick Chronicles" stiilis fantaasiamüsteeriumiga. Ma ei hakka üllatuse säästmiseks täpsemalt reetma, mis või kes need peategelasi kimbutavad, aga mulle meeldivad sellised filmid üüratult. Ja sellised, mitte konkreetselt see film, mis on umbes sama puudulik kui brixxx'i õigekiri. Aga jah, vähemalt oli meeldiv, et tegu polnud järjekordse tondi- või poltergeistilooga, mind on sellised ammu surmani ära tüütada jõudnud - eriti need, mille sündmuste keskmes on ärritav laps. Nõrk film, aga tore concept, hoolimata selle ebaoriginaalsusest.

WAR HORSE (2011) - 8/10
Ilmselt Joey omanike pidev vahetumine oligi see, mis takistas hobusele või üldse kellelegi üleliia kaasa tundmast. Mõtlesin vahepeal mulle väga korda läinud Disney filmile "Secretariat", mis räägib võidusõiduhobusest ja mis mind tõsiselt liigutas ning üritasin siis lahti mõtestada, et miks ma Secretariat'ile nii palju kaasa elasin ja Joey suhtes eriti midagi ei tundnud. Mõlemad on ju samasugused hobused, elutute silmadega ja mittemidagiütleva miimikaga loomad. Äkki on asi selles, et Secretariat'il olid kogu filmi vältel sama omanik ja samad toetajad, kes teda tagant utsitasid ja talle kaasa elasid. Kui juba inimtegelas(t)ega mingi kontakt või side tekib, hakkad ka omakorda hobusest rohkem hoolima. Kuna aga Joey omanikud pidevalt vahetusid (Albert, Nicholls, Emilie), siis sellist efekti ju tekkida ei saa. Samas ma olen niisuguse jutustuse üle õnnelik, kuna mulle oleks tunduvalt vähem istunud näiteks selline "võitlen sõjas koos Joey'ga ja ilma teineteiseta oleksime mõlemad surnud" tüüpi lähenemine. Vähemalt "War Horse", hoolimata oma ilmselgest melodramaatilisusest, ei raisanud aega asjatu patriotismi ülistamisele - see on minu silmis tunduvalt sentimentaalsem varjund, kui miraculous horse'i seikluste kujutamine liigutava muusika saatel. Et jah... mulle meeldis. Ilus ja meeliülendav draama, mille lihtsameelsus on sedapuhku vaid omadus, mitte puudus.

SEEKING JUSTICE (2011) - 5/10
Algus oli tegelikult päris hea. Šnitti oli võetud "Quitters, Inc." ja "The Adjustment Bureau" tüüpi lugudest, kus pahaaimamatud peategelased satuvad pahuksisse anonüümsete ülikonda kandvate kujudega, kellel on tegelikult päris sinister agenda. Kogu see "Strangers on a Train"-i angle ja peategelase süvenev paranoia olid üpris huvitavad. Kui aga Cage'i tegelane oma nö private investigationit alustab, muutub film üsna jamaks, kuigi süžeepööretel pole iseenesest viga - aja surnuks löömiseks kõlbab kah. Kusjuures idee ise oli päris äge ja oleks potentsiaalselt olnud päris tugev kütus teleseriaalile.

THE VOW (2012) - 6/10
Päris edukalt suudeti vältida Hollywoodi romantiliste filmide klišeesid ja tüüpelemente (kas või stonerist või jobust korterikaaslane, mis on ilmselt üks korduvkasutatumaid asju sellistes linalugudes), lugu ise ei olnud kuidagi sentimentaalne ja kõik tundus mõnusalt "naturaalne". Viisakas filmike.

THE CABIN IN THE WOODS (2011) - 7/10
Viimaks üks film, mis ei kasuta vaid ühtainsat filmisisest ruumi - keskmine filmivaataja on ju harjunud nelja seinaga, millest neljas on siis sein publiku ja filmi tegelaste vahel (ja mida "Funny Games" sugused teosed ka vajadusel murravad) - vaid loob sellele lisaks veel suurema ja mahukama, mis annab filmile palju suuremad mõõtmed ja mänguvõimalused ning võimaldab sel väga kavala satiirina töötada. Rohkem ei hakka rääkima, aga igaüks, kes on tuttav õudusfilmidega ja nendes leiduvate klišeedega, leiab siit nii mõndagi, mille üle naerda. Suurepärane!

UNDERWORLD: AWAKENING (2012) - 1/10
Mu ootused olid ilmselt pisut kõrgel, kuna mind köitis mõte linnaolustiku ja mõistagi Selene'i naasmisest. Esimesed kaks filmi läksid mulle omal ajal päris hästi korda, suurenisti tänu konteptsioonile ja stiilile. Võib-olla oli osa selle seeria võlust inimeste vähene kaasamine libahuntide ja vampiiride vahelisse võitlusse, sest "Awakening"-us moodustavad inimesed opositsiooni mõlema rassi vastu ja see oli täiesti ebavajalik ja -funktsionaalne nurk, mis muutis filmi oluliselt kirjumaks ja segasemaks.
Visuaalselt ei tundunud miski eriti autentne - just vilkuvate tulede üleküllus segas keskendumast ning tähele panemast, kusjuures CGI on üks halvimaid, mida viimaste aastate jooksul näinud olen. Stsenaristilistest puudujääkidest ei maksa ilmselt juttugi teha, märuli suur osakaal ning jaburalt lühike pikkus (lõputiitrid käivituvad kuskil tund-kaheksateist peal) annavad muidugi ruttu mõista, et ka story on kõike muud kui asjalik... tegelikult hakkab tunduma, et mu teooria, et halb on iga Hollywoodi õudusfilm/märul/misiganes, kuhu kaasatakse väike tüdruk, keda on vaja kaitsta või päästa, peab täitsa kenasti vett.

HAYWIRE (2011) - 8/10
"Haywire"-i peamiseks toimeaineks on ju Soderberghi ökonoomilisus ja Hollywoodi trendidega väheses kooskõlas olev lähenemine, mis on riskantne, kuna pahatihti kiputakse sellistel juhtudel ebataotluslikult (ja sageli meelega) publikuga ootuste ja lootustega manipuleerima ning tulemusena tunneb vaataja end petetult, samas kui kriitik oskab teost vaadelda autoritööna. Minu silmis on see üks tugevamaid "Bourne-ograafilisi" põnevikke: köitev, elegantne ning süžee ja jutustuse poolest meeldivalt dünaamiline (kahjuks mitte kuigi originaalne) - realismile rõhumine kaklusstseenides on sealjuures kena boonus. Gina Carano talent näitlejana on muidugi vaieldav, aga vähemalt oskab ta inimesi läbi peksta ning üldiselt viisakas ensemble cast on ju arvestatavaks kompensatsiooniks.

CHRONICLE (2012) - 9/10
Mulle väga meeldis - suutis olla korraga mõtlemisainet pakkuv, meelelahutuslik ja kaasahaarav. Mulle tundus, et film oli omamoodi allegooria narkootikumide kasutamisele sõltlaslike noorte seas. Sarnaselt peategelaste omandatud võimetele aitavad uimastid inimestel pääseda võimalikest argieluraskustest, kuid nendega liialdamine viib sõprussidemete purunemise ja füüsilise mandumiseni. Muidugi oli filmil ka üht-teist öelda ka ebastabiilsete inimeste suutmatusest käia ümber neile omistatud võimete ja väega. Sarnasused jaapanlaste "Akira"-ga on mõistagi ilmselged... ja ega see lõpuspektaakel samas nii vajalik olnud ka.

THE WOMAN (2011) - 7/10
Alguses heidutas mind tegelaste irratsionaalne käitumine ja loogika, kuid mida enam saab selgeks isa väärastunud, perversne loomus ning pere meesliigete üldine diktaatorlikkus, seda usutavamaks filmisisene maailm muutub. Ühtlasi lisab see filmile äärmiselt väärtusliku tahu, tehes sellest ennekõike huvitava uurimuse soorollidest ning mehe dominantsest loomusest - ometi on kõik filmi naistegelased kas kuskil luku taga ja/või seksuaalselt/füüsiliselt väärkoheldud. See on muide juba teine Jack Ketchumi lugu, kus naist vägisi keldris kinni hoitakse ning piinatakse (teine siis "The Girl Next Door") - ei tea, kas niisama teda köitev temaatika või jääb tal originaalsusest tsuti puudu. Aga lõppkokkuvõttes on see tegelikult vaade ühe heal järjel oleva, kuid sadistliku inimese kontrolli all oleva perekonna ellu. Mõni koht oli tegelikult päris naljakas... võib-olla mul on lihtsalt veider huumorimeel. Lucky McKee on kindlasti andekas, mõned montaažitrikid tegid niigi häiriva filmi veel häirivamaks ja mulle passis isegi see kummalise rokkmuusika järjepidev kasutamine.
Kasutaja avatar
Ralf
love <3
 
Postitusi: 13749
Liitunud: 06. Mai 2006, 14:57
Asukoht: Sinu voodialune (väga tolmune *köh*)

Filmipäeviku kokkuvõte: Mai 2012

PostitusPostitas Ralf » 01. Juuni 2012, 01:26

Mai
KOKKUVÕTE

Vaatamisi kokku: 23
Kinoskäike: 3
Kordusvaatamisi: 4
Parimad: "Kisses" (8/10), "Stalker" (8/10)

Foorumipostitusi vaadatud filmide kohta:

Spoiler :
THIS MEANS WAR (2012) - 5/10
See on tegelikult üsna vahva film: tempo on suurepärane, cast meeldiv (eriti Tom Hardy) ning siin-seal leidub paar päris head nalja. Lõpp on kahjuks väga kusine, aga kõik sellele eelnev on üsna meelelahutuslik. Kindlasti mitte kvaliteetfilm, aga endasuguste seas üks meeldivamaid.

THE AVENGERS (2012) - 7/10
Minule osutas tõelise üllatuse ekraaniaja jaotus tegelaste suhtes ning filmi üldine ladusus, minu silmis väiksemagi kaaluga karakterid nagu Hawkeye said palju särada ning kangelased, kes varem tundusid isegi individuaalfilmi olemasolule vaatamata üsna tühised (Captain America), olid seekord tõeliselt väärtuslikud, motiveeritud meeskonnaliikmed. "The Avengers"-is tulevad ju Captain America tugevad küljed oluliselt paremini esile, kui tema enda filmis "The First Avenger", minu silmis on see märk heast filmist. Päris lootusi aga ei täitnud, ootasin midagi suursugusemat, kus ohutunne on tugevam ja tegelaste ahastus ning visadus selle võrra suurem, kuid muidu igati hea blockbuster. Ma ei ütleks, et lõpuaction nüüd nii jalustrabav oli, sama asja sai juba 5 aastat tagasi ja paremini tehtuna nähtud ("Transformers"), aga mõnusalt lammutamist on küll - ja vähemalt seekord ei üritatud jätta muljet, nagu hävingu käigus ei hukkunud ükski tsiviilisik. Teatud kohad vajasid tsuti lihvi, näiteks oli veidi multifilmilik, et Loki ajupesust vabanemiseks oli vaja väikest kolksu pähe... aga ma saan sellistest tõrvatilgakestest aru - karaktereid ja süžeed oli niigi palju ja see oli suudetud 140+ minuti sisse suurepäraselt ära mahutada.

THE MINUS MAN (1999) - 7/10
Minu jaoks ehk mitte piisavalt psühholoogiline, kuid muidu hea rahulik draama, mis ei rõhu meeldival kombel üldse peategelase roimadele ja tema metoodikale, vaid ta üldisele igapäevaelule. Võrreldes näiteks uuema "The Killer Inside Me"-ga võib kiita küll. Muidugi oli huvitav Owen Wilsonit sarimõrtsukana näha.

THE WOMAN IN BLACK (2012) - 2/10
Mul tõmbas ka püksid pooleldi niiskeks, sest ma ei suutnud naeru pidama saada - nii järjepidev ja odav jump scare ehmatuskohtade kasutamine on selge märk režissööri ebakindlusest. Loomulikult ei pane ma pahaks, et üritati luua traditsioonilisematele õudusfilmidele omast head pinevat sünget atmosfääri, aga nende alatult näkku kargavate odavate dekoratsioonide rakendamine võttis sellelt linaloolt igasuguse potentsiaali olla hea judinaidtekitav õõvafilm; tegelikult võib sama öelda ka Daniel Radcliffe'i kohta, kes minu filmivaatamiskogemuse põhjal sobib tõesti ainult võlukeppi viibutama ja Dumbledore'iga private time'i veetma.

JOHN CARTER (2012) - 3/10
Kuna paljude poolt maha tehtud ja kinokassades just mitte kõige eeskujulikumat tööd teinud "Cowboys & Aliens" osutus minu üllatuseks igati seeditavaks popkornikaks, olin "John Carteri" suhtes optimistlik ja täiesti kindel, et rahaline läbikukkumine oli tingitud lihtsalt kangelase üldisest tundmatusest ja halvast reklaamitööst, aga filmi vaatamine tegi mulle ruttu selgeks, et ega midagi reklaamida ei olnudki. Tegu ei ole eepilise ulme-eeposega nagu eeldada julgeks, nimitegelane on täiesti ebahuvitav - nii iseloomult kui taustalt - ja teda on valitud mängima suvaline ilueedi ning pealtnäha eksklusiivsel Barsoomi maailmal/mütoloogial oli potentsiaali olla põnev, kuid äärmiselt ilmetud ümbrused ja rohelised CGI pepuklounid teevad selle lihtsalt täiesti tühjaks ning ebahuvitavaks.

JOURNEY 2: THE MYSTERIOUS ISLAND (2012) - 6/10
Esiteks - ma ei teadnud päris tükk aega, et see on järg "Journey to the Center of the Earth"-ile, nägin kinos "Journey 2" plakatit The Rockiga ja mõtlesin, et kuskil on mingi salapärane "Journey 1", millest ma kuulnud ei ole. Vaatasin kohe pärast "John Carter"-it ja see oli umbes nagu süüa esmalt vanaema poolt nädal aega tagasi tehtud lasanjet ja siis kuskil Itaalia välikohviku terrassil ahjukuuma pitsat (isegi CGI oli parem!). Mõnusalt köitev ja värviline eelkõige lastele suunatud lasteseiklusfilm. Meeldis väga, et sees oli ka teatav lugemist propageeriv sõnum, väga palju rõhku oli pandud Jules Verne'i raamatutele ja "Mysterious Island"-it kasutati omamoodi guide'ina, et saarel ellu jääda, samuti oli mainitud näiteks Swifti ja Stevensoni. brixxx'iga olen nõus Dwayne Johnsoni osas - mõnedes filmides meeldib ta rohkem ja teistes vähem, siin jättis ta kuidagi punnitatud mulje, nagu ta üritaks liiga agaralt publikule meeldida. Aga üldiselt oli näitlejate võrdlemisi piiratud seltskond üpris tugev ning tegelaste omavahelised humoorikad kerged nääklemised olid kohati päris naljakad. Kolmandat osa oleks tore näha (lõpp viitab tugevalt selle võimalikkusele) - siis võiks suisa kasutada nii The Rocki kui Fraserit.

SAFE HOUSE (2012) - 5/10
Seal oli üht-teist head küll, Tobin Frosti tegelane on võrdlemisi huvitav (Denzel mängib mõistagi oskuslikult nagu tema kaliibriga näitlejalt eeldada julgeks), kaklusstseenid on meeldivalt realistlikud ning tugev on isegi Reynoldsi Ryan, kes mängib juhuse tahtel täbarasse olukorda sattunud average joe rolli päris kenasti välja. Tunda nagu oli, et stsenaariumi kallal on vaeva nähtud, oleks seda vaid natuke lihvitud ja parem lavastaja leitud, kellel on oma väljakujunenud stiil ja kes ei püüa Tony Scotti hädiselt jäljendada. Absoluutselt ei istunud ka see kõrge värvisaturatsioon... räägin ma ikka õigest asjast? Või on õige sõna gamma? Igatahes värvid olid päris eemaletõukavad, kuidagi eredad ja samas vastikult tuhmid. Täiesti keskpärane põnevik, uuesti vaataks pigem "Unstoppable"-i ja mis iganes 20 märulifilmi Tony Scott Denzeliga teinud on.
Kasutaja avatar
Ralf
love <3
 
Postitusi: 13749
Liitunud: 06. Mai 2006, 14:57
Asukoht: Sinu voodialune (väga tolmune *köh*)

Filmipäeviku kokkuvõte: Juuni 2012

PostitusPostitas Ralf » 02. Juuli 2012, 12:36

Juuni
KOKKUVÕTE

Vaatamisi kokku: 23
Kinoskäike: 2
Kordusvaatamisi: 1
Parimad: "Another Day in Paradise" (8/10), "Young Adult" (8/10)

Foorumipostitusi vaadatud filmide kohta:

Spoiler :
PROJECT X (2012) - 7/10
Ega ta realistlik ei ole jah, aga kuna mul on käsikaamerafilmide vastu teatav nõrkus ja hullumeelsusest pakatava meelelahutusena mulle täiesti sobis, siis võin öelda, et täitsa meeldis. Omamoodi huvitav oli jälgida ja imestada, kuidas see pidu siis lõpeb... ja lõppes päris ägedalt küll. Peategelased oleksid võinud tõesti karismaatilisemad olla, sellised olematute väärtushinnangutega kiimas nohik-nolgid ei lähe kohe mitte.

PIRANHA 3DD (2012) - 4/10
Film oleks ilmselt oluliselt nauditavam olnud, kui tegijad oleks rõhku pannud uutele ideedele või proovinud näiteks keskkonda muuta, sest tegu on põhimõtteliselt esimese osa palju labasema ja b-movielikuma kordusega. Kuigi tegijatel on ilmselge arusaam esimese osa tugevatest külgedest, ei ole eelkäija tabavust ja vaimukust kuigi lihtne taasluua ning vanade juba suhteliselt edukalt kasutatud trikkide uuestikasutamine ja võimendamine (nüüd tehti terve film 3D kaameratega, nn guest stare on rohkem) ei anna kahjuks alust järje koheseks kiitmiseks. Koomiliselt töötavad kaks asja päris hästi - Ving Rhamesi tegelane ja tema meelemustus ning David Hasselhoff, kes paistab iseenda kehastamist vägagi nautivat ja üks "Baywatch"-i algustiitreid parodeeriv moment on lihtsalt kuldaväärt. Kes otsib midagi totrat pohmelliga vaatamiseks, see peaks rahulduma küll (väga lühike film, lõputiitrid rulluvad 70 minuti peal), aga esimest osa näinuna siit midagi uut või jalustrabavat ei leia. Üks nendest otse-videolaenutusse fiiliga magedavõitu järgedest, milles peegeldub ilmselge lugupidamine esimese jao vastu, aga mis ei vaevugi kuidagi originaalne olema. Tasub märkida, et esimese osa teatav süngus (minu arust oli sealne überšokeeriv ranna-massistseen filmi üldisest toonist hoolimata üsna kole ja tõsine) on täiesti kadunud, rõhutakse just absurdile.

THE DIVIDE (2011) - 6/10
Piltlikult öeldes oleks sellele vedurile saanud kõvasti rohkem sütt alla visata ja lasta tal mõnusalt läbi betoonseina sõita, aga iseenesest töötas küll... Peamine puudus on peaaegu olematu karakterifookus - oleks pidanud püsivalt keskenduma ühele tegelasele, mitte nii, et inimesi näidatakse kõigepealt lihtsalt koos sitsimas ja siis osad muutuvad täielikeks psühhopaatideks, teised mängivad niisama lolli ja kolmandad üritavad olukorra suhtes mingitki kontrolli luua. Päris irooniline on, et suurem kaos vallandub just siis, kui näiliselt kõige türanlikumalt ja kontrollivamalt tegelased igasugused õigused ära võetakse ja ta kinni seotakse. Aga jah, lõpptulemus ongi see, et vaataja jääb nõutuks, veel enam, et 20. minutil näidatud semifuturistliku välimusega sõdureid korralikult ära seletama ei vaevutagi. Iseenesest käras küll, mulle sellised inimeste loomastumist kujutavad filmid lähevad alati peale. "Blindness" on muidugi kõvasti meeldejäävam ja tunduvalt šokeerivam. Ja musa oli muideks päris hea...

WANDERLUST (2012) - 5/10
Selle filmi kasuks töötavad kaks asja: tasemel huumor, mis pole liiga vulgaarne ja ropp, ja küllaltki uutmoodi süžee, mis lubab väga paindlikult uurida hedonistliku käitumise häid ja halbu külgi. Teoorias köidab mind vaba armastus ja sellega kaasnev polügaamia, eriti kui näidatakse selle kontrastsust klassikalise abielusuhtega. Huvitav oli jälgida, mil moel kaks (suhteliselt sümpaatset) peategelast uue elustiiliga kohanevad ja mis riske see endaga kaasa toob. Kahjuks saab filmi aur väga ruttu otsa, justkui poleks korralikku storyt piisavalt, et täita pooleteisetunnist ruumi ja seega täidetakse see enam-vähem koomiliste juhuslike episoodidega, mis võtab komöödialt igasuguse ladususe. Aga ma avaldan kiitust üsna julge teemakäsitluse ning heade naljade eest. Naersin kahtlemata kõvasti rohkem kui tavalist kaasaegset Ameerika komöödiat vaadates. Kahjuks kogu komplekt on parajalt keskpärane, aga suund on enam kui õige.

WOMB (2010) - 5/10
Ulme on tegelikult tõeliselt hea asi, millega töötleda ümber või uuendada kulunud teemasid ja anda neile värske jume - antud filmi puhul ei mõju jutustatav lugu üldse ebaoriginaalsena ning paneb pigem suisa mõtlema, milliseid tagajärgi võivad endaga kaasa tuua arendused bio- ja geenitehnoloogias. Miskipärast meenus ka "Never Let Me Go", mis oma puudustest hoolimata oli nagu ilus luuletus. Lõpp oli fantastiline. Täpselt minu tüüpi film, aga mulle kahjuks absoluutselt ei sobinud see elutus. Nagu eelkõneleja ütles, tekitab vaikus sobivat meeleolu, aga mulle oleks oluliselt rohkem meeldinud a-la pooleteisetunnine käre õudusfilm kui selline kahetunnine "meditatsioon" või palvelugemine. Siiski tugev intsestifilm.

GOD BLESS AMERICA (2011) - 5/10
Satiir ja sõnum olid võimendatud ja ülepingutatud punktini, kus tundus, et seda lihtsalt vägistatakse sulle sisse, aga sellist muljet mul ei jäänud - küll aga sisaldas film ise teatud määral elemente, mida samal ajal kritiseeriti. Näiteks sõnub peategelane, et kõik on muutunud nii šokeerivaks, et poleks midagi imestada, kui "2 Girls 1 Cup"-is olnud neiudel peatselt televisioonis kohtingusaade oleks, samas sisaldab antud film ise stseene, mis on pelgalt shock value peale välja mängitud (imiku tapmine) - ei tea, kas sellega siis üritati mõtet tõestada või ongi film osa käsitletava teema masinavärgist? Lähenemine oli muidugi õige. Ma pole küll ameeriklane, ent ma tegelikult kahtlen sügavalt, kas olukord tegelikult ongi nii hull kui näidata püüdi... aga nagu mainitud, siis eks satiir oligi väga in your face ja nii võibki jääda mulje, et autor suhtub kaasaegse kultuuri (olematutesse) väärtushinnangutesse äärmuslikult. Uwe Bolli "Postal"-i puhul on vähemalt selgelt aru saada, et jaburus on taotluslik. Võib-olla komöödia pole sellise teema jaoks täiesti sobiv žanr.

ANOTHER DAY IN PARADISE (1998) - 8/10
Üks parimaid uimastiteemalisi (krimi)filme, mida üle tüki aja näinud, kindlasti oluliselt parem kui Gus Van Santi "Drugstore Cowboy", mida hiljuti vaatasin. Ühe oma karjääri parima rolli teeb siin James Woods, kelle tegelane on oma kahepalgelisuses ja agressiivsuses, kuid isalikkuses äärmiselt köitev ja huvitav. Küllap tuli ka kasuks, et ei mindud peaaegu-pornograafia territooriumisse nagu Larry Clarki filmid seda tegema kipuvad; üleüldse oli vägivalda isegi rohkem kui alastistseene või seksi (mida polnud peaaegu üldse... ja tarvis polnud kah). Ja režiitöö oli etem kui teistel Clarki filmidel, ju siis otsustas seekord rohkem vaeva näha või oli lihtsalt parem võttegrupp. Lõpp oli tõeliselt ilus.

LOCKOUT (2012) - 7/10
Kuulub kategooriasse "LLL", kuhu olen paigutanud näiteks "Death Race"-i, "Titans"-i kaks osa ja muud sarnased filmiteod - loll, lärmakas ja lõbus. Rumalusi muidugi leidub (ICUI4CU, enesetapp, jne) ja pikapeale tüütab üksluisevõitu tegevus lihtsalt ära, aga see on täiesti sobilik kergeks reedeõhtuseks desserdiks, saab aju kenasti välja lülitada. Mõnus 90ndate feel on juures. Palju üllatas mind Guy Pearce, pole seda meest kunagi väga karismaatiliseks pidanud ega julgenuks arvata, et suudab sellist high concept märulit enda õlul kanda ja sellise John McClane'i moodi karakteri kenasti välja mängida - ometi seda ta teeb ja igati võimekalt. Tema tegelane oli ka meeldiv, osad märulid üritavad kangelasti liiga karmideks ja külmaverelisteks teha, "Lockout"-i peategelane on rohkem selline easy-going, pidevalt nalja viskav ja ohusituatsioone mitte kuigi tõsiselt võttev kuju, kes siiski igast probleemist üle suudab olla. PG-13 reiting minu arust filmile kahju ei teinud. Vaatasin seda Unrated versiooni ja ma ei tea (veel), mida seal rohkemat olla võis, aga pikkus oli küll sama, mis IMDb'ssegi märgitud. Roppusi igatahes polnud ja verd ka võrdlemisi vähe, kuid minu arust see filmile negatiivselt ei mõjunud. Eeldaks jah, et vangid on natuke jälgimad tegelased ja vähemalt mõnda tapmist näidatakse (täiega häiris, et nii paljud surmad olid offscreen), aga mis seal ikka. ATore meelelahutus, filmi stiil ja õhustik ning peategelane meeldisid, häid kohti jagus ja rohkem ma nagu ei oodanudki. Mulle eriti sellist muljet ei jäänud, nagu tegu oleks "Escape from New York" rip-offiga, paljud IMDb's näiteks rõhuvad seda, pigem meenusid mulle erinevad arvutimängud, a-la "Mass Effect".
Kasutaja avatar
Ralf
love <3
 
Postitusi: 13749
Liitunud: 06. Mai 2006, 14:57
Asukoht: Sinu voodialune (väga tolmune *köh*)

Re: [Ralf] Filmipäevik 2012

PostitusPostitas Ralf » 01. August 2012, 03:21

Juuli
KOKKUVÕTE

Vaatamisi kokku: 43
Kinoskäike: 5
Kordusvaatamisi: 7
Parimad: "Sunset Blvd." (9/10), "Detachment" (8/10), "Intouchables" (8/10)

Foorumipostitusi vaadatud filmide kohta:

Spoiler :
13 GOING ON 30 (2004) - 4/10
Mulle on romantiliste komöödiate puhul jäänud täiesti mõistmatuks järgmine scenario: naine ja mees pole teineteist pikka aega näinud, siis kohtuvad taas ning armuvad, kuid üks on juba teisega kihlatud või abielus. Saan jah aru, et selle eesmärk on süvendada vaataja jaoks olukorra lootusetust, aga vähegi kogenum filmivaataja teab, et mees ja naine lõpetavad niikuinii koos. Mul hakkab näiteks sellest "altarile jäetud" kolmandast osapoolest alati kahju. Alles hiljuti oli sarnane film, kus juhtus täpselt nii. Siis teine asi: sellised "kehavahetusfilmid" on kõik täpselt samasugused, alati peab vanema inimese kehasse sattunud noor inimene tulema toime oma puudujääkidega suhtlemises või tööoskustes ning kõik sellega seotud huumor on minu jaoks ammu iganenud ja korduvalt nähtud ("Vice Versa", "Big" jt), nii et midagi uut ja huvitavat ei suudetud üldse pakkuda. Jennifer Garner oli peaosatäitjana suhteliselt keskpärane. Oleks tahtnud kedagi särtsakamat või nooruslikumat, vähem emalikku. Vahepeal mõtlesin, et võib-olla oleks Judy Greer hoopiski parem olnud, pealegi pole teda vist kunagi üheski filmis peaosa näinud mängimas. Aga Ruffalo oli (Y). Kasutatud muusika on hea, kuulasin soundtracki juba tükk aega enne seda, kui filmigi vaatasin.

MARGARET (2011) - 6/10
Huvitav film lunastusest ja südametunnistusest. Pikkust ma pahaks ei pannud, kohati tekkis suisa tunne, et oleks tahtnud näha kolmetunnist director's cut'i, sest teatud süžeeliinid jäid kuidagi poolikuks või vähearendatuks. Selle filmi võtted toimusid muideks aastal 2005 ja see oli väga pikas editing hellis, sest Fox Searchlight käskis kangekaelsel/nõudlikul ja oma soove forsseerival režissööril seda umbes tunnikese jagu lühemaks lõigata ning vahepeal surid ka mingid produtsendid, nende seas vist Anthony Minghella. Lõpuks tegeles montaažiga üldse Scorsese isiklikult. Nii et rohke stuudio-lavastaja clashimine lükkas filmi linastumise väga palju edasi, kuniks see lõpuks 150 minuti pikkusena väga limiteeritult kinodes ära käis. Suurimaks probleemiks on minu silmis lõikavate emotsioonide vähesus ning teatavate tegelaste - isegi mingil määral Lisa - pealiskaudsus. Dramaatilisust kuidagi nappis, katarsisest jäi vajaka (ehkki see ooperi-stseen oli tore).

MAGIC MIKE (2012) - 8/10
Mulle väga meeldib näha filmides inimeste mandumist uue elustiili pärast, seega Alex Pettyferi tegelase käekäigu poole pealt oli see minu jaoks niigi suur pluss, aga enim meeldis see, et film on millestki näiliselt üsna labasest (meeste striptiis), kuid esitab üsna suuri küsimusi, nagu: "Mis on elu? Mis on raha? Mis on haridus? Mida raha ja haridus mulle annavad?". Channing Tatum on end ilusti tõestada suutnud, mõne aastaga sirgus sellest kandilisest b-grade actorist tõeliselt tugev näitleja ning südametemurdja (ei räägi antud juhul niivõrd endast kui naistest). Režiitöö oli mõnusalt isikupärane nagu see Soderberghil olema kipub. Mulle meeldis see Miami rannikulinna keskkond väga. Üks aasta parimaid seni.

ATM (2012) - 3/10
Alustada võib kas või sellest, et oht oli tegelikult üpris minimaalne. OKEI, õues varitseb küll kapuutsiga alla peituv noaga relvastatud salapärane maniakk, kes on iga kabiinist väljujat või vahelesegajat nõus koheselt torkama, aga kui end vähegi kokku võtta, siis ei ole eriline probleem ruttu korralik edumaa saavutada, veel enam, et suure osa ajast on varitseja üpris kaugel ega paista neid isegi jälgivat. Juba esimene põgenemiskatse annab mõista, et tapjal pole erilist viitsimist jooksikule järele sprintida - kui see ülbikust vello oleks autosse pagemise asemel näiteks püüdnud, ma ei tea, lihtsalt MINEMA TORMATA, oleks selle tegelase pidu suht kähku läbi saanud. Asjaolu, et nii laisk, kuid hea õnnega mõrtsukas suudab kolme hakkajat (ja SAAMATUT) noort oma vähemotiveeritud tegevusega NII hirmul hoida, oli juba piisavalt jabur. Siis tuli veel silm kinni pigistada selles osas, et tänapäeva tehnoloogiaajastul ei ole ühelgi neist taskus mõnd sidevahendit. Hüva, ma sellega võin leppida, suspension of disbelief, film lihtsalt töötab alternatiivses universumis kus puuduvad nutitelefonid ja muu säärane (jah, ma tean, et üks oli autos käekotis). Kuidas on pangaautomaadi endaga? Kas sellel pole siis mingit häiresüsteemi, kui püüda seda näiteks vandaliseerida? Kas noaga hull ei jätnud mitte kohale saabunud võmmiautosse võtit selle käivitamiseks? Paratamatult tekkis iga paari minuti tagant tunne, et kui natukenegi jalalihaseid ja/või ajusid rakendada, siis saaks päästa nii end kui kaaslasi ilma ühegi kriimustuse ja torketa. (Absurdsevõitu) lõpp oli muidugi iroonia tipp.

THE RAVEN (2012) - 5/10
Enam-vähem aktsepteeritav katsetus, ehkki lugupidamine peaosatäitja ning loo aluseks olnud kirjaniku vastu olidki ainsad, mis aitasid vähegi tähelepanu üleval hoida, sest erinevalt tunduvalt pulpimast "From Hell"-ist ning teistest analoogilistest varasematest filmidest (mõtlesin ka "Vidocq"-ile) ei olnud selle lugu mitte kuidagi haarav. Kõik oli äärmiselt etteaimatav ning läbinähtav ja kuigi Cusack oli Poe'na üllatavalt korralik, mõjus film kohati pigem paroodiana kui tõsise period piece mõrvamüsteeriumina.

[REC]³ GÉNESIS (2012) - 2/10
Teine osa ei pruukinud küll uuesti tabada avapaugu vaieldamatut efektiivsust ja õudu, kuid püüdis selle pingelisust vähemalt emuleerida ning "[Rec]"-sisest mütoloogiat veidi suurendada + natuke actionit ja tulemöllu. Kolmandas osas puudub eelkäijad nõnda nauditavaks muutnud käsikaamera (alguses on seda veidi) ning üritatakse hoopis pakkuda üldjoones päris totakat huumorit. Täielik ebaõnnestumine. Kurb, pidades silmas, et Paco Plaza on terve triloogia "ninamees" olnud. Võib-olla ta ei hooligi eriti ja lihtsalt üritab "[Rec]" nime pealt juurde kasseerida, või siis olid tal tõsised kavatsused ja astus lihtsalt õnnetult lompi. Võib rahus skipida.

THE RAID (2012) - 8/10
Inimestele anti poolteist tundi peksa ja täpselt seda ma ootasingi. Soundtrack oli ainult kahtlasevõitu. Dubstep oli seal eriti veider, aga õnneks oli see vist vaid ühes kohas. Meeldis, et rühmatööna alanud tegevus muutus ruttu ühe-mehe-show'ks, need SWAT-meeskonna mehed olid minu jaoks täiesti tundmatud (kuna neid ei vaevutud tutvustama, mis muidugi ei olnudki eesmärk) ja nii võtsin neid kui tühist kahuriliha, kui nad sattusid ohu epitsentrisse (justkui tekkis tunne, et ma võiks neist midagi teada, et nende võitlus mulle kuidagi lugeda saaks). Aga kohe kui fookus suunati põhimõtteliselt ühe jorsi peale, muutus film palju meeldivamaks, sai ainult ühele suhteliselt sümpaatsele kutile kaasa elada.

COSMOPOLIS (2012) - 7/10
Filmi läbib üks suur probleem - dialoog on kopeeritud sõna-sõnalt DeLillo kuuldavasti mitte kõige paremast romaanist, mille sõnakasutus kahekõnedes lihtsalt ei sobi filmi meediumisse. Minu jaoks on nii kilplaslik ja laisk (aga algmaterjalile pühendunud?) lähenemine üllatav, kuna Cronenberg on suutnud teha kaks fantastilist filmi raamatute põhjal, mis olid põhimõtteliselt filmilinale kandmatud: Burroughsi "Naked Lunch" ning Ballardi "Crash". Esimene neist on uimastite mõju all loodud segapuder, teine üsna dialoogivaene töö seksuaalfetišismist. Mõlema ekraniseeringu puhul suutis ta kokku panna stsenaariumid, milles leiduv dialoog - hoolimata temaatilistest iseärasustest - mõjub usutavalt ja filmi sobivalt. Niisiis mis takistas tal viia raamatu käsikirjaks mugandamisel sisse drastilisi muudatusi, mis teeks filmi massipublikuile vastuvõetavamaks? Võtsin arvutis romaani lahti, liikusin täiesti suvalise koha peale ja üllatus-üllatus, vestluse sõnastus on vastab sõna-sõnalt filmis kuuldule. Ühesõnaga - koopia niigi kehvast originaalist. Film ei ole aga tegelikult halb, lihtsalt häbematult teistsugune - vähemalt visuaalne tõlgendus töötab, sellel on tugev isikupära, kõik on mõnusalt küber, värviline, särisev. See saab muidugi üsna ruttu selgeks, miks "Cosmopolise" romaan tema huviorbiiti nii kähku sattus - tema varasemaid töid läbivad elemendid on siin ju täiesti olemas, näiteks kehade jäik disintegratsioon tehnoloogiast pungil keskkonnas (disintegratsiooni all pean enamjaolt silmis inimkäitumist kui sellist, sest Cronenbergilik perspektiiv eeldab alati, et inimese füüsiline ehitus ei määra kõigest seda, millised me välja näeme, vaid ka seda, kuidas me käitume). Kindlasti oli kapitalism ka midagi, mis pakkus talle uut väljakutset juba ammu läbitallatud territooriumil. Vaatasin alles paar päevakest tagasi jälle 1996. a "Crashi" ja sestap üllatas mind "Cosmopolise" puhul, kuivõrd tehnoloogiale vastuvõtlikumaks ta tegelikult muutunud on... kuigi tehnoloogia keskne funktsioon jäi seekord jahmatavalt võõraks. Kui "Crash" käsitleb masinat kui midagi, mis on vähemalt tolle filmi tegelaste puhul primaarseks moonutajaks, luues uusi avausi, penetratsioonipunkte - olles vastutav nende perversse loomuse eest - siis "Cosmopolis"-e arvutijubinad & digitaalelemendid on (lisaks sellele, et nad on äärmiselt põnevad rekvisiidid) justkui peategelase teenistuses, nn väikesed abilised. Eriti limusiin ise, iseenesestmõistagi. Võib-olla on asi selles, et erinevalt ta varasematest filmidest on keha seekord midagi eriti tühja ja olemusetut ning selle tõttu korrumpeerimatut. Tore eksistentsialistlik draama kütkestavalt väärastavas maailmas. Aga see dialoog, ugh!
Kasutaja avatar
Ralf
love <3
 
Postitusi: 13749
Liitunud: 06. Mai 2006, 14:57
Asukoht: Sinu voodialune (väga tolmune *köh*)

Re: [Ralf] Filmipäevik 2012

PostitusPostitas Ralf » 07. August 2012, 20:12

Ei viitsi foorumisisest päevikut enam täita. IMDb's hindamisest, ICM'is checkimisest ja FV profiilipäeviku uuendamisest piisab. Kokkuvõtteid postitan endiselt edasi.
Kasutaja avatar
Ralf
love <3
 
Postitusi: 13749
Liitunud: 06. Mai 2006, 14:57
Asukoht: Sinu voodialune (väga tolmune *köh*)

Re: [Ralf] Filmipäevik 2012

PostitusPostitas Forzelius » 07. August 2012, 20:32

Väga informatiivne, vähemalt oled nüüd alafoorumis jälle kõige üleval.
PiltPiltPilt
Kasutaja avatar
Forzelius
Ristiisa
Ristiisa
 
Postitusi: 13222
Liitunud: 22. Mai 2005, 21:22


Mine Päevikud

  • Statistika
  • Kes on foorumil

    Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist

cron