Postitas Forzelius » 31. Jaanuar 2012, 19:16
Shallow Grave (1994)
Oeh, Danny oskab ikka polariseerida oma stiilitunnetusega. Muidugi kõik visuaal ja heli tip-top nagu alati, selles ei ole osanud talle kunagi midagi ette heita, kuna oma kaameraga ronib ta väga huvitavatesse kohtadesse tihtipeale. Aga mis mõnikord kipub tal nõrgapoolsemaks jääma, on tegelased. Seekord ka sisuliinide usutavuse küsimus. Leidus ilmselt meelega segaseks jäetud kohti, mis lõputult IMDb boardidel teemade alusteks on olnud/on. Raske on formuleerida arvamust filmist, mille kütkestavuse skaala liikus lõunast põhja ning vastupidi terve filmi vältel. Meeldib-ei meeldi-meeldib väga-täielik saast. Üle keskmise annan juba selle pärast, et austan seda, kui tema debüütlavastust ja vaeva, mida ta filmi tootmiseks nägi (pidi prop'e müüma, et eelarvet koos hoida), kuid üldjuhul ei ole ikka "jään rahule" film. Robert Carlyle oleks huvitav psühhopaat olnud, aga see ei olnud vist isegi põhiprobleem siin. Idee oli küll hea, aga pooleteisttunniga tehtuna mõjus ta lihtsalt ühe suure plot hole'idest kubisevana toore taignana. Kahju.
6/10
The Harder They Fall (1956)
Pole just poksifilmide suurim fanaatik, kui ehk Russell Crowe ja Rocky (selles järjekorras) välja jätta, aga õnneks pakkus lihtsa narratiiviga Bogartile viimaseks jäänud spordifilm küllaltki lihtsakoeliselt hea elamuse. Natukene kerge väljapääs oli kirjutada tegelane, kes natukene pehmemal poolel on ja iga kord koomilisteks kõrvalpaladeks või tempomaandamise koha peal tema õlule kogu raskus kanduma panna, aga ei häirinud nii väga, kui filmid, kus taoliseks tegelaseks on Troopilise kõu Jacki-laadsed tegelased. Bogart ei ole samuti üldse oma tavalises nartsissistlikus-küünilises hoiakus ning meenutab terve filmi vältel karakterit, keda ta Casablanca viimase 2 minuti jooksul mängis. Miinus taaskord liigne etteaimatavus - lõppu ning isegi lauset, mida karakter paberile kirjutab, võib haista juba miilide kauguselt ning natuke liiga lihtsalt lõppes kõik. Väga kaheldav, et teose pahalased asja nii jätaksidki, eriti sellises, olgugi et pöörastest kahekümnendatest kaugele edasi arenenud, veel tänapäeva post-postmodernistlikust ühiskonnast valgusaastates järel sörkivas igapäevaelus.
7/10
The Oklahoma Kid (1939)
Ülimalt corny vestern, kuid Cagney täitsa sobis. Ma jätkuvalt imestan ning mõtlen, kas on midagi, mida see härra ei oska. Vaadates, et Yankee Doodle Dandy eest sai ta veel Oscari (film, mis mul õnneks jätkuvalt nägemata on), siis ilmselt on ta ka laulmise peale mihkel. Siin vilistas samuti paar viisijuppi, nii et näen teda muusikali peaosas küll. Gangsterifilmid, vesternid, muusikalid - resümee räägib enda eest. Nii laia ampluaaga näitlejaid ei kohta tihti ning sellepärast ongi tegemist ühe minu absoluutse lemmikuga. Oleks tema CV'sse kuuluvad palad (mõtlen just vähem tuntumad üllitised, mitte Roaring Twenties, Angels With Dirty Faces, White Heat jne) rohkem kättesaadavad, oleks ilmselt kogu tema filmograafia juba ammu to-do listist maha tõmmatud. Aga tasa sõuad, kaugele jõuad. Bogartit oli teine kord üdini halva kehastuses näha. Võib-olla kolmas, sest mul tekib segadus, kummas Cagney gängsterifilmis ta paha oli, kas RT's või AWDF'is. Nagunii nägin neid ammu, nii et saab üle kaetud. Aasta on veel pikk ning alles teisele kalendrikuule sai jõuline avapauk antud. Kuigi film ise nii väga ei meeldinudki, siis Cagney versatiilsus tuletas meelde, et peaks pärast Wilderit/Allenit/üleüldist noiri ka tema kraami üle vaatama/edasi avastama. Pole halba ilma heata. Kiidan selle žanripuhta filmi puhul küll seda, et konkreetsusega hiilgas. Ei mingit jokutamist ja väga selgesti jälgitav plot oli. Teostus jäi kahjuks imalapoolseks ning isegi tummfilmidest kasutusele võetud vahetiitrid kumasid tegevusmontaaži kestel läbi. Natuke naersin.
6/10