Igaühel oma lugu

See foorum on mõeldud Filmiveeb.ee filmide kommenteerimiseks.

Moderaator: Meeskond

Igaühel oma lugu

PostitusPostitas uLtImAtEcRiTiC » 06. November 2013, 22:33

Igaühel oma lugu
Stories We Tell (2012)

Kanada režissööri-näitlejanna Sarah Polley film algab helistuudios, kuhu ta on kutsunud oma isa, samuti tuntud näitleja, Michael Polley sisse lugema selle filmi teksti. Seega, vaataja näeb kohe, et see on film filmi tegemisest. See on uurimus perekonnast, kus „ülekuulatavad”, nagu Polley oma lähedasi selles kontekstis kutsub, peavad režissööri palvel „rääkima loo algusest käesolevani”. Loomulikult igaüks ehmataks säärase palve peale, aga siiski vaikselt ja aeglaselt hakkavad lahti rulluma mälestused perekonnaelust, mille keskmes on Sarah Polley ema, samuti näitlejanna Diana Polley.

Ekstravertse, meeldejääva ja seltskondlikult aktiivse naise elu suurim proovikivi oli end sobitada perekondlike argikohustustega. Diana Polley oli naine, kes elas ja hingas selleks, et särada. Tema leek kustus aga vähisurma, kui Sarah oli veel 11aastane tütarlaps.

See film on režissööri armastuskiri oma vanematele, mis on üles ehitatud aususele ja näitab selgelt lugude jutustamise vajalikkust ning mis veel tähtsam – vasturääkivust. Sarah Polley ei taha valida pooli ega kaitse enda, oma ema ega kellegi teise isiklikku tõde. Ta asetab narratiivid vaataja ette, kes võivad selle filmi abil mõtiskleda omaenda perekonnalugude nähtavate ja nähtamatute pooluste üle.

Kaarel Kuurmaa — 2013.poff.ee
Stories We Tell (2012) on IMDb


Loe täielikku tutvustust siit
Kasutaja avatar
uLtImAtEcRiTiC
Filmiveeb.ee meeskond
Filmiveeb.ee meeskond
 
Postitusi: 4788
Liitunud: 01. Detsember 2009, 23:12

Re: Igaühel oma lugu

PostitusPostitas filmiarvustus » 28. Detsember 2013, 01:07

Sarah Polley on tuntud Kanada filminäitleja ja lavastaja, kes on pärit näitlejate perekonnast. Tema ema ja isa mõlemad on Kanadas tuntud näitlejad, rajades temale otsetee meelelahutusärisse. Olles äärmiselt ambitsioonikas naine, otsustas ta ühel päeval võtta oma meeskonna ning hakata tegema filmi oma perekonnast, eesotsast oma emast Diane Pollyist, kes suri vähi kui Sarah oli alles noor tüdruk. Esimene intervjuu, mida naine selles filmis tahab teha, on rääkida kogu Diane lugu, täiesti algusest kuni lõpuni. Selle peale küsib intervjueeritav, et kas Sarahil on aimu ka, mida ta teeb. Naine vastab: "Ei ole!".

"Stories We Tell" (2012) dokumentaalfilmis on igal inimesel oma lugu rääkida täpselt samast naisest. Vaatenurk ja silmad, mis sündmuseid kirjeldavad, on väga erinevad, seega jutt on üpris kireva kujutlusvõimega kaetud. Film hakkab vaikselt hargnema ema loost hoopis Sarahi enda looks - nimelt tema eostamise ja sündimise narratiiv. Ei tea, kas selline seadistus, et üks lugu on hoopis kaks erinevat ja värvilist, on tahtlik või mitte, kuid see töötab üpris hästi. ja tugevalt selle filmi kasuks.

Tunnistan, et minu jaoks on filmi idee väga originaalne ja julge, kuid mul on selle suhtes päris mitu probleemi. Esimene ja kõige tähtsam probleem on selle dokumentaalfilmi tunnetus. See tundub nagu vaataksin või loeksin mõne teismelise tüdruku päevikut, mis on küll hästi kirjutatud, kuid tegelikult ei ole nii huvitav kui esmapilgul paistab. Teine mure on Sarahi suhe selle filmiga. Olles ise selles loos ema ja enda elu kohta uuriv karakter, tundub tema enda uurimine imelik ja tegevusest totaalselt väljas ning Sarah enda kommentaarid ja vastused kõlavad veidralt. Kolmandaks on filmi liigselt ühekülgne tugevus, milleks on isa loovkirjutis, mis on terve filmi narratsiooniks. Jätab mulje, et rohkem tegelikult ei olegi.

Film on usutavasti väga julge eksperiment ja kaval trikk, et saada kuulsaks. Tugevalt isiklik lugu tekitab tunde, et oleksid nagu perekonna liige, mis garanteerib, et nimi Sarah Polley jääb meelde, kaasaarvatud see film ise. Tõesti, tegemist on äärmiselt meeldejääva filmiga. Selle teose kõige ainulaadsem saavutus on Diane Polley ellutoomine. Koos hea kaameratöö, intervjuu tehnikaga, hästi lõigatud illustratiivne videomaterial ning suurepärane ajastus jätavad mulje, et Diane on veel elus ning isegi väga hea tuttav. Samuti teeb Sarah vaatajale paar unikaalset trikki, millest mõned on vana videomateriali lavastamine, teadlik müsteeriumi loomine ema sekusaalelu ning bioloogilise isa otsimise ümber ja esitab lõpuks filmi, mis räägib filmi tegemisest. Väga meeldejääv kunstiteos.
Hindan seda filmi oma aeglase tempo ja minu jaoks mitte väga huvitavate inimeste pärast kuue punktiga. 6/10.
Aidates valida sobivaid filme...
http://www.filmiarvustus.eu
Kasutaja avatar
filmiarvustus
Sõrmuste Isand
Sõrmuste Isand
 
Postitusi: 330
Liitunud: 28. Veebruar 2013, 10:17
Asukoht: Keila


Mine Filmid

  • Statistika
  • Kes on foorumil

    Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 118 külalist