12 aastat orjana

See foorum on mõeldud Filmiveeb.ee filmide kommenteerimiseks.

Moderaator: Meeskond

12 aastat orjana

PostitusPostitas uLtImAtEcRiTiC » 19. Juuli 2013, 15:51

12 aastat orjana
12 Years a Slave (2013)

Tõsielul põhinev hämmastav lugu ühe mehe võitlusest ellujäämise ja vabaduse nimel. Ameerika Ühendriikides, kus pole veel kodusõda alanud, elab Solomon Northup (Chiwetel Ejiofor) vaba mehena New Yorgis, aga siis ta röövitakse ja müüakse orjaks. Solomon puutub kokku julmusega (mille kehastus on kuritahtlik orjapidaja, kelle rollis astub üles Michael Fassbender) ja ka ootamatu headusega ning tal on raskusi elus püsimisega ja väärikuse säilitamisega. Unustamatu odüsseia 12. aastal kohtub Solomon juhuslikult Kanada abolitsionistiga (Brad Pitt) ning see kohtumine muudab ta elu igaveseks.

12 Years a Slave (2013) on IMDb



Loe täielikku tutvustust siit
Kasutaja avatar
uLtImAtEcRiTiC
Filmiveeb.ee meeskond
Filmiveeb.ee meeskond
 
Postitusi: 4788
Liitunud: 01. Detsember 2009, 23:12

Re: 12 aastat orjust

PostitusPostitas filmiarvustus » 03. Jaanuar 2014, 18:37

Steve McQueen on varasemalt teinud kõigest kaks täispikka filmi, kuid mõlemad on täisväärtuslikud ning meeldejäävad teosed. Mehe 2013 aastal valminud film "12 Aastat Orjana" on üks enim kõneainet ja kiituste laviine pakkunud film. Igasuguste auhindade nominatsioonide nimekirjad sisaldavad päris uhkelt selle filmiga seonduvad meeskonda, seega on reaalne ka päris mitu Oskarit. Film põhineb samanimelisel romaanil, mille kirjutas Solomon Northup aastal 1853.

"12 Years a Slave" räägib vabast mustanahalisest mehest nimega Solomon Northup. Ta on haritud, andekas ja ettevõtlik perekonnainimene New Yorgi põhjapoolsest osast. Juhuslik kohtumine kahe mehega, kelle pakub huvi mehe suurepärane oskus viiuliga viib mehe orjakaubanduse keskele, kus ta müüakse vale nime all orjaks. Seal veedab mees enda isiklikus põrgus 12 pikka ja rasket aastat.

Tunnistan ausalt, et selline nimi nagu Chiwetel Ejiofor oli minu jaoks enne seda filmi täiesti võõras. Olen seda nägu näinud paljudes filmides, kuid just see film kannab mehe kaardile ja vaatajate südamesse ning garanteerib, et tema nimi oleks graveeritud parimate näitlejate sekka. Tema kehastatud Solomon (ori Platt) on terve film ekraanil. See on mehe enda poolt räägitud häirivalt tõetruu lugu, millele Ejiofor lööb elu sisse ning hoiab tervet seda linateost enda vaevatud õlgadel. Teose lavastaja Steve McQueen ja stsenarist John Ridley toovad ekraanile järjekordse väga vähe räägitud loo USA ühest kõige piinlikumast ajaloolisest perioodist. Tegemist on kindlasti vägagi tõetruu orjanduse kujutamisega, mis mitte mingil juhul ei vabanda enda julmust, vaid ütleb otse ja ilustamata, et täpselt nii hull see asi tollel ajal oligi.

Film on visuaalselt väga geniaalne ja hästi mõnus vaadata. Tahaksin isegi öelda, et sujuv ja lihtne vaatamine (kui hetkeks sisu mitte arvestada). Oma ajastutruus kostüümides, võttekohtades ning totaalses meistriklassis olevate näitlejatega on film väga tugev ja väärt suurendatud tähelepanu. Eriliselt võimsad on vahepealsed monoloogid, millega eriliselt hakkab silma Michael Fassbender. Mees on sedavõrd osav ja usutav näitleja, et tema kehastatud puuvilla istanduse omanikku lihtsalt peab põlgama. Lavastaja on oma ülesannete kõrgusel ning oskab vaatajalt emotsioone meelitada. Mehe kõige võimsam ja kõnekam moment on stseen, kus ori Platt ripub köis ümber kaela selliselt, et varbad on vaevu maas. Kõik toimub ühes pikas võttes, kus keegi ei pööra tähelepanu, kuniks mees piinleb. Teine meeldejääv ja kõnekas koht on orja Patsey piitsutamine ja sellega kaasaskäiv graafiline kontekst.

Minu jaoks on filmist puudu inimlikkus ja korralik siduvus erinevate segmentide vahel. Kogu narratiiv tundub väga robotlik, mis kõik on kümneminutliste episoodidena erinevatest katsumustest mehe elus, kuid need ei jookse omavahel kokku ega tekita tervikut. Samuti ei õnnestu filmil saavutada naturaalset ja puhast emotsiooni, mis paneks mind seda filmi armastama. Terve sisu on lavastud tuntava survega, mis tahab minus tekitada süümepiinu sellega, et filmi mitte armastades olen rassist ja orjanduse pooldaja. Lisaks on tunda sellist Ameerika tsensuurilist pehmust ja patriootliku uhkust, mis tõmbas filmist väga kiiresti eemale. Harjunud ja karastunud eurooplasele ei ole see film midagi muud kui kohati natukene igav, liiga pehme ja tagasihoidlik ning väga palju kordi nähtud tundega. Filmi ebaõnneks tuli eelmisel aastal välja kaks küll teistsugust, kuid palju paremat selle teemalist filmi nimedega "Lincoln" ja "Django Unchained".
Filmile hindeks tuleb korralikud seitse punkti. 7/10.
Aidates valida sobivaid filme...
http://www.filmiarvustus.eu
Kasutaja avatar
filmiarvustus
Sõrmuste Isand
Sõrmuste Isand
 
Postitusi: 330
Liitunud: 28. Veebruar 2013, 10:17
Asukoht: Keila

5/10

PostitusPostitas Ralf » 04. Jaanuar 2014, 09:49

Fassbender meeldis, suutis üsna magedalt kirjutatud tegelase nö. "enda omaks" muuta ja mõjus kohati täitsa hirmutavalt. Sellega filmi head küljed piirdusid minu jaoks. 2013. aastakäigu "Lincoln" IMO, aga erinevalt tollest ei tundunud see vähemalt, noh, 12 aastat pikk. Üsna monotoonne Oscar-bait muidu. Filmi teine pool oli palju parem kui esimene.
http://rlfstr.blogspot.com/2014/01/12-years-slave-2013.html
McQueeni parim film orjusest on ikkagi "Shame" mu raamatus... ehk siis oma sõltuvuse orjuses olemisest.

Sooviksin veel lisada alandliku vabanduse, et ma Filmiveeb.ee meeskonnaliikme staatusest hoolimata viimase kuu jooksul kordagi Filmiveeb.ee andmebaasi täiendanud pole!
Kasutaja avatar
Ralf
love <3
 
Postitusi: 13739
Liitunud: 06. Mai 2006, 14:57
Asukoht: Sinu voodialune (väga tolmune *köh*)

Re: 12 aastat orjana

PostitusPostitas Zinera » 24. Jaanuar 2014, 00:56

6,5/10

Täitsa hästi näideldud, Chiwetel Ejiofor. Teiste suhtes olen natukene skeptilisem, rollid olid kuidagi kehvalt näideldud ja peale surutud. Film on jällegi suunatud USA publikule oma orjatemaatikaga, kuid tunduvalt kehvem eelmise aasta Oscari-kandidaatidest (Django või Lincoln). Terve filmi üks põhiideedest oli, et kõik valged inimesed on kurjad või ei aita kedagi,
Spoiler :
õnneks päästis päeva Brad Pitt, kes ütles, et orjus on paha ja päästis peategelase ära. 1 hea valge mees terve filmi peale, hästi tõlgendatud, Steve McQueen.
Film ei suutnud edasi anda ka "12 aastat", tundus rohkem nagu "12 nädalat", sest sündmused olid kuidagi randomilt. Hans Zimmeri teos meenutas terve filmi Inceptionit, olid ikka liialt sarnased üllitised. Kokkuvõtvalt saab palju vinguda selle filmi kallal, siiski oli vaadatav ja ei tundunud nii pikk, kui tegelikult oli, siiski rohkem pilku sellele ei heidaks.
Zinera
Ristiisa
Ristiisa
 
Postitusi: 2599
Liitunud: 22. Mai 2005, 13:41

Re: 12 aastat orjana

PostitusPostitas Forzelius » 28. Jaanuar 2014, 00:52

Nõustun Zineraga selles, et ei tundunud tõesti, et ta 12 aastat oleks vangistuses olnud. See selleks.
Nii peategelane kui Fassbenderi joodikust "pühak" andsid muljetavaldava esituse ja minu jaoks ei veninud see film kordagi. McQueeni filmide kaameratööd on tavaliselt põhitõmbenumbriks ja nii ka seekord, väga Malick ikka kohati. Ilusad päevavalguse kaadrid oleks understatement. Filmi temaatika ei teinud mind miskipärast küll nii vihaseks kui "In the Name of the Fatheri" sündmustik, kuigi elasin aktiivselt protagonistile kaasa terve teekonna jooksul.
Oscarbait, prolly, jah. Aga mis vahet seal on, kui film on hea. Ma olen kindel, et McQueenile läheb palju enam korda inimestele nii isikliku projekti kohaletoomine kui mõni kuldmehike. Iga tema film on säärane elamus ikka. Eriti kinos. Jäin väga rahule.
Also, alati mõtlen nii vastuolulistest teemadest kõnelevate filmide puhul, et kuidas näitlejad, nagu siin Fassbender, oma vastasrolle mängivate näitlejatega võtete vahepeal suhtlevad. Mõni eriti metoodikanäitleja kindlasti ei suhtle üldse, et hoida pinget ja antagooniat. The Elephant Mani sett oli väga tõsine, mäletan, et lugesin kunagi. Põnev oleks mõne säärase filmi behind the scenesi näha, kuigi see oleks vist elamusele halb, kui näed sääraste oopuste köögipoolt.

Kui midagi üldse kritiseerida, siis äkki see, et see film oli kõike seda, mida sa enne vaatamist eeldaksid. Kui välja jätta jõulised karakterid, siis mitte miski ei šokeerinud loo-wise. Ning Solomoni kaasorjadest, kui mõni üksik välja jätta, ei saanud ka eriti keegi palju ekraaniaega.

Ja miks Paul Dano JÄLLE mingi tard on, kahju tast juba.
PiltPiltPilt
Kasutaja avatar
Forzelius
Ristiisa
Ristiisa
 
Postitusi: 13220
Liitunud: 22. Mai 2005, 21:22

Re: 12 aastat orjana

PostitusPostitas Spellbound » 28. Jaanuar 2014, 03:15

Forza kirjutas:Ja miks Paul Dano JÄLLE mingi tard on, kahju tast juba.


Why Paul Dano Will Never Be a (Run-of-the-Mill) Movie Star
Who are you? Who slips into my robot body and whispers to my ghost?
LEVEL 1
Kasutaja avatar
Spellbound
Ristiisa
Ristiisa
 
Postitusi: 3527
Liitunud: 01. September 2008, 14:34
Asukoht: Tallinn

Re: 12 aastat orjana

PostitusPostitas Forzelius » 28. Jaanuar 2014, 23:43

Spellbound kirjutas:
Forza kirjutas:Ja miks Paul Dano JÄLLE mingi tard on, kahju tast juba.


Why Paul Dano Will Never Be a (Run-of-the-Mill) Movie Star


Väga hea artikkel. Tundub, et ta ise on oma eluga ikka rahul, kuigi mingid kahetsused näivad nagu olevat. Samas on realistlik oma vanuse ja töökindluse koha pealt. Loodetavasti saab oma personaalse projektiga ka maha.
PiltPiltPilt
Kasutaja avatar
Forzelius
Ristiisa
Ristiisa
 
Postitusi: 13220
Liitunud: 22. Mai 2005, 21:22

Re: 12 aastat orjana

PostitusPostitas LiveForThis » 10. Veebruar 2014, 16:44

Päris omal isiklikul tasandil ma seda aasta parimaks filmiks kohe kindlasti ei peaks, aga kui pidada silmas USA kultuuriruumi, siis oleksin aasta filmi tiitliga igati nõus.

Tegemist on väga hea filmiga. Mul oli tekkinud paras hulk eelarvamusi ala Oscari bait ja McQueen müüs end maha jne, aga üllatavalt ja mitte nii üllatavalt (McQueen ikkagi ju) oli film vähemalt minu jaoks kõike muud kui tüüpiline USA autobiograafiline period piece about the struggles of african americans. Seda eelkõige tänu ülitugevatele rollisooritustele (muuhulgas Ejiofor, Fassbender ja Nyong'o) ja McQueeni teravalt värskendavale režiitööle (eelkõige muusika, helitöö ja montaaž), mis juba alates esimestest minutitest andis tunda, et režissöör on väga püüdlikult USA-le ääretult omasest filmist teinud talle iseloomuliku visiooni. Kõikjalt on näha ja tunda McQueeni eelmistest filmidest tuttavaid visuaalseid elemente ja sisulisi rõhuasetusi ning need annavad filmile väga palju juurde.
Spoiler :
Näiteks: stseen, kus Ejiofor rippus poomisnööri otsas.


Filmi esimene pool oli kõige tugevam. Masinavärk töötas ergutavalt, jahmatavalt ja koguni šokeerivalt, sest tavaliselt USA orjanduse teemat käsitlevad filmid sellist vägivalda naljalt kaamera ette ei säti. Siinkohal tuleb loomulikult meenutada mullust Tarantino kättemaksu vesternit "Django Unchained". Nende filmide suurim vahe seisneb aga selles, et üks on vägivaldne ja humoorikas exploitation ja teine sirgjooneline autobiograafiline draama. Mõnes mõttes on need kaks filmi suurepärased kandidaadid, et üks korralik double feature teha - esimesena "12 Years a Slave" e. kannatus ja teisene "Django" e. kättemaks.

Filmi teine pool aga kannatab stsenaariumi tõttu. Tänu niigi väga klassikalisele kronoloogilise ajaloofilmi struktuurile muutub filmi sündmustik natuke liiga masinlikuks. Mõtlen just neid ridamisi ilmuvaid tegelasi ja sündmusi, mis lihtsalt hüppavad ekraanile, puudutavad mingil moel Solomoni saatust (lootus pääsemisele ja inimlikkusele rõhumine) ja kaovad siis sama kiiresti kui ilmusid (Garret Dillahunti ja Brad Pitti tegelased). See häiris, sest need tegelased ja sündmused ei olnud eriti veenvalt peategelase arengu ja eluoluga seostatud. Detaile küll jagati, aga masinlik või pigem koguni lohaks kirjutamisstiil häiris ikkagi.

Tänu teise poole üllatustevabale ja nõrgalt seostatud sündmuste arengule mõjust filmi kauaoodatud lõpplahendus ilma erilise emotsionaalse laenguta. Puudus äkiline sündmuste areng, mis taas Solomini ellu äratab ja visalt ellujäämise nimel võitlema sunnib. Olgu, see pole tõsi, sest Solomoni vaimu-ja tahtejõudu ergutavaid tegelasi ja sündmusi oli piisavalt, kuid ajal, mil film hakkas valmistuma finaaliks, mõjusid need ergutid väga väikestena, kuid õnneks piisavalt tähelepanuväärsena, et sündmustik edasi areneks.

Lõppude lõpuks mõjus isegi vaiksevõitu, kuid rusuvate episoodide täidetud filmi teine pool igati teravana, eriti tänu kannatusterohkele suhtele Solomoni, Eppsi ja Patsy vahel. Ejiofori karakteri areng ja tema orjaastaid saatnud orjapidajate (eriti Eppsi istandus) jõhkrus, mis pani proovile Solomoni vajaduse kõigele vaatamata elus püsida, on filmi peamine ja õnneks ka kõige tugevam külg.

Võib olla sobibki ühe orjastatud mehe loo lõpetamiseks pigem aeglane ja rõhuv tempo kui midagi väga äkilist ja sündmusterikast. Tegemist oli ju ikkagi mehega, kes kannatas kõik need aastad ja proovis kõikidele julmadele katsumustele vaatamata ellu jääda. Ellujäämisega kaasnes aga võlts alandlikkus ja kaaskannatajate hüsteeriliste abipalvete abitu pealtvaatamine ning olles selles kõiges pikalt elanud mõistab ta alles liiga hilja, et peab taas midagi ette võtma ning proovida orjapidajatest ümbritsetud keskonnas suruda mõne ligimese inimlikkusele. Seda film ju lõppude lõpuks Brad Pitti tegelase abil ka tegigi, kuid liiga masinliku (ehk kiirelt sisse, vällja) tegelasena ei olnud Pitti puusepast meistrimees üldse veenev.

Ometigi suutis mind film siiralt üllatada. McQueen ei petnud lootusi, sest ta säilitas talle omase ülivisuaalse tundliku stiili kui tegi oma esimese publikusõbralikuima filmi häbiväärsest seigast USA ajaloos. Põhimõtteliselt värskendas McQueen selle igava filmitüübi ja andis sellle oma näo ning seetõttu pean seda eelmisel aastal ilgelt rohke kulla ja karraga üle kastetud filmi väga heaks.

4/5
Kasutaja avatar
LiveForThis
Ristiisa
Ristiisa
 
Postitusi: 4910
Liitunud: 28. Juuni 2008, 15:25
Asukoht: Tallinn

Re: 12 aastat orjana

PostitusPostitas Weirdo » 15. Veebruar 2014, 19:58

Nõustun, et lõpplahendus tuli ilma erilise emotsioonita ja kuidagi järsku. Mu meelest jäi lõpp (vähemasti emotsionaalselt) nõrgemaks kui ülejäänud filmi kulg. Oscareid tuleb sealt kindlasti, kuigi minu jaoks jäi filmist see imeline Miski puudu, kuidagi kuivaks jäi, kuigi hindan seda filmi heaks. Uuesti vaatama ei läheks lihtsalt selle filmi rusuvuse tõttu.
Fassbender - he's freaking me out! Igakord kui teda mõnes filmis näen, on ta mingi hirmuäratava julmuri rollis. Väga tõetruult muidugi.
Nõustun täielikult, et 12 aasta asemel tundus olevat tegu 12 nädalaga. Ju siis ei olnud ikka piisavalt veniv tempo, irv :)

Brad Pitti tegelaskuju jäi kõigist selle filmi karakteritest mu jaoks kõige positiivsemana meelde. Näitlejatöödest ilmselgelt parimad Ejiofor ja Fassbender.
Kasutaja avatar
Weirdo
Ristiisa
Ristiisa
 
Postitusi: 802
Liitunud: 02. Mai 2006, 18:28

Re: 12 aastat orjust

PostitusPostitas uLtImAtEcRiTiC » 23. Veebruar 2014, 03:29

Hästi tehtud film, mille sündmustik ei ole aga 134 minuti vahel proportsionaalselt jaotatud, tuues endaga kaasa juba varem nimetatud järsu (kuid minu jaoks mitte täiesti emotsioonitu) lõpplahenduse. Nõustun sellega, et

Forza kirjutas:film oli kõike seda, mida sa enne vaatamist eeldaksid. Kui välja jätta jõulised karakterid, siis mitte miski ei šokeerinud loo-wise.
Weirdo kirjutas:Näitlejatöödest ilmselgelt parimad Ejiofor ja Fassbender.

Nende kahe — kellest Ejiofor annab filmi kestel hästi edasi seda, kuidas peategelane ajas muutub — kõrval tundub Pitti puusepp seda enam võõrkehana, kes ei ole veenev. Minu kurvastuseks on ka Michael K. Williamsi roll vaid episoodiline.

filmiarvustus kirjutas:Filmi ebaõnneks tuli eelmisel aastal välja kaks küll teistsugust, kuid palju paremat selle teemalist filmi nimedega "Lincoln" ja "Django Unchained".

"12 Years a Slave" minu raamatus "Lincolnile" kindlasti alla ei jää. Eelmise aasta filmidest sarnaneb ta mõnes mõttes "Captain Phillipsile" — väga hea, kuid mitte suurepärane.

7,5/10

Sooviksin veel lisada alandliku vabanduse, et ma Filmiveeb.ee meeskonnaliikme staatusest hoolimata viimase kuu jooksul kordagi Filmiveeb.ee andmebaasi täiendanud pole!
Kasutaja avatar
uLtImAtEcRiTiC
Filmiveeb.ee meeskond
Filmiveeb.ee meeskond
 
Postitusi: 4788
Liitunud: 01. Detsember 2009, 23:12

Re: 12 aastat orjana

PostitusPostitas DaydreamDiamond » 24. Veebruar 2014, 01:22

Minu jaoks päästis filmi täielikult Fassbender. Põhi nigglet oli ka täiesti okei aga kurjad onud lähevad kuidagi rohkem peale.

Hea lugeda, et ma ei ole ainuke, kes tundis vahepeal, et Inception surub end kusagilt taustale. Zimmer üritas väga lihtsalt pääseda ikka.

Kokkuvõtteks võib öelda, et film minuni ei jõudnud ja oli kerge pettumus. Väga straight forward oscari bait aga mina seda ei osta.

Shame oli oluliselt parem.
It's only after we've lost everything that we're free to do anything.
Kasutaja avatar
DaydreamDiamond
Ristiisa
Ristiisa
 
Postitusi: 971
Liitunud: 07. Oktoober 2008, 11:36
Asukoht: Tartu

Re: 12 aastat orjana

PostitusPostitas Garli » 25. Veebruar 2014, 20:06

Korralik draama. Meeldis tunduvalt rohkem, kui enne vaatamist arvata oleks osanud. Lincoln oli kõvasti igavam võrreldes sellega, väga võrrelda ei tahaks neid, tho. Muidu, jah, tavaline Oscari-film, millesarnaseid näeb igal aastal. Eelistaksin küll Best Picture'i võitjaks midagi muud, aga poleks ka midagi väga hullu, kui 12 Years võidab.

See pidevalt kõlanud meloodia oligi "Time" Inceptionist või? Väga-väga sarnane ikka.

7/10
Kasutaja avatar
Garli
Ristiisa
Ristiisa
 
Postitusi: 3693
Liitunud: 23. Detsember 2008, 17:19

Re: 12 aastat orjana

PostitusPostitas LiveForThis » 26. Veebruar 2014, 00:19

Oli jah Inceptioni "Time". Zimmer kipub end nati kordama. Muidu oli suht hea OST.
Kasutaja avatar
LiveForThis
Ristiisa
Ristiisa
 
Postitusi: 4910
Liitunud: 28. Juuni 2008, 15:25
Asukoht: Tallinn

Re: 12 aastat orjana

PostitusPostitas Spellbound » 26. Veebruar 2014, 00:54

Väga imetlusväärne film. Algab tugevalt, tambib vaeseomaks, võtab hoogu maha ja siis halastab vaatajale juba tuttava ja õnneliku lõpuga, kuid päris õnnelikuks lõpuks seda lugeda ei saa. Orjandus ei lõppenud, Solomon ei näinud oma lapsi üles kasvamas, terve elu oli rikutud. Mis sai Patsyst? Kas Solomoni lahkumisega jätkus Patsy kibe elu või andis ta alla teades, et pole kedagi teist, kelle käest paluda seda, mida soovis Solomonilt?

Tõsiasi, et režissöör otsustas luua omaette stereotüübid iga tegelase jaoks aitas suunata kogu valge mehe vihkamise, kahetsuse ja hea südame teatud tüüpi tegelastesse. Brad Pitt kehastas õilist kaitsjat, Cumberbatch hea südamega süsteemile alluvat ning Fassbender muidugi kogu kurjust, mida orjandus endaga kaasa tõi. Igaüks oli omamoodi ori - Pitt hirmu, Cumberbatch kehtiva korra ja Fassbender omaenda himude ori. Kuidas muidu natuke üle kahe tunniga võtta kokku kõik need 12 aastat? Tuleb luua stereotüüpsed tegelased, kes esindaksid erinevaid häid külgi, varjupooli ja inimtüüpe 12 aasta jooksul ja mitte ainult see väike terake tervikust, vaid kogu Ameerika orjandust ilmestavad kujundid suudeti tuua üle enam vähem korralikult ühte filmi.

Peale näitlejatööde ja lavastajatö oli filmi struktuur oli see kõige üllatavam ja nauditavam osa. Kiire ja julm algus aina kiirenevas tempos asendus aegamisi juppideks jaotatud episoodideks Solomoni elust. Iga osa oli ilmestas tema kannatust ja eelkõige seda, mida üritas säilitada - soovi ellu jääda ükskõik mis hinnaga. Ta ei olnud pühak ega kangelane. Väga tihti pööras ta pilgu ära kui oli vaja tegutseda ja tegi seda, mida nõuti ainult seepärast, et see on ainuke viis elus püsimiseks. Tema ei olnud muidugi ainuke. Nii käitusid kõik. Seda näitas väga ilmekalt ka oksa küljes rippumise stseen.

Kogu film on täis näitlejaande poolest hiilgavaid stseene (Solomon laulmas matuste ajal, pikk kaader temast tühjusesse ja otse kaamerasse vaatamas jne), ülimalt julmi piinamisi (loomulik osa sellest perioodist) ning muidugi väga omapärase dramaatilise hoiakuga stiili, mis küll lõpus langeb tuntud stampide ohvriks, kuid on siiski piisavalt tugev, et mitte olla lihtne oscar bait, tavaline history epic või siis kohustuslik film genotsiidist.

8/10
Who are you? Who slips into my robot body and whispers to my ghost?
LEVEL 1
Kasutaja avatar
Spellbound
Ristiisa
Ristiisa
 
Postitusi: 3527
Liitunud: 01. September 2008, 14:34
Asukoht: Tallinn

Re: 12 aastat orjana

PostitusPostitas Forzelius » 26. Veebruar 2014, 01:38

Garli kirjutas:See pidevalt kõlanud meloodia oligi "Time" Inceptionist või? Väga-väga sarnane ikka.


+1
PiltPiltPilt
Kasutaja avatar
Forzelius
Ristiisa
Ristiisa
 
Postitusi: 13220
Liitunud: 22. Mai 2005, 21:22

Järgmine

Mine Filmid

  • Statistika
  • Kes on foorumil

    Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist