Niivõrd meh-i põnevikku annab ikka "The Machinist" režissööril teha, väga kahju

"Transsiberian" on mul veel vaatamata. Ehk on see siis tema kõige etem film pärast Bale`i näljutamist. Kõik muu on lihtsalt meh.
Igas mõttes igavamaiguline tüüpiline põnevik, mille parim osa on kindlasti Halle Berry ja suhteliselt pingeline mäng ajaga, kui ohver ja abistaja omavahel telefoni teel ühenduses olid. Aga kogu sisu oleks mahtunud ka 45-60 minuti sisse ja toppida see kuskile Criminal Mindsi or smth. Milleks üldse täispikka teha?
Mis puutub sarimõrtsukasse, siis temagi mõjus väga tavalise käsitlusena "röövin naisi, et kompenseerida miskit karmi oma minevikust". No tore, aga kui film annab meile niivõrd madalalaubalise mõrtsuka ja veelgi madalamad motiivid, siis kogu põnevus kaob päris kiiresti.
Selles mõttes on uuemad Lõuna-Korea serial killer thrillerite psühhod palju seeditavamad, sest neile lihtsalt ei anta taustalugu ja keskendutakse pigem nende haiglaslikule tegevusele. Seeläbi saab filmis kujundada hoopis mitmekülgsemad sisuliinid ja tegelased, millest nagu noaga lõikab läbi mõnusalt
psycho värd.
Aga kõik muu on hirmus tüüpiline. Mitte millegagi ei paista silma. Kogu režii mõjus igavalt ja vaimuvaeselt. Selles mõttes ei ole ju mõtet 2013 aastal toota serial killer filmi, kui sa ei suuda isegi oma visiooni unikaalseks muuta, vaid teed mingisugust otse DVD-le saadetavat kvaliteeti. Ei tasu isegi vaadata, sest taolisi ja hulganisti paremaid põnevikke võib otsida pigem tõesti kuskil 5-8 aasta tagusest ajast. Ei tea, miks Anderson seda filmi teha tahtis, aga see oli nüüd küll üks täiesti mõttetu ajaraisk.
Lõpp püüdis enda arust väga badass olla, aga see oli nii ebaveenev, et unustasin isegi muiata.
1/5