Midagi erakordselt säravat (peale Woody Harrelsoni naeratuse*) mulle galalt ei meenu, aga kuna oskan nüüd "The Disaster Artistit" saksa keeles peast tsiteerida, ei tunne ma ennast ka otseselt petetuna. Jimmy Kimmel on minu jaoks üsna sümpaatne ja talle õhtu juhtimise osas erilisi etteheiteid pole, kui ehk Matt Damoni ignoreerimine välja arvata. Samas tahaksin siiski ühineda CM-Girli kriitikaga, et selle ühiskonnapoliitilise jauramisega võiks natuke koomale tõmmata - jah, kahtlemata on see maailma jaoks suur saavutus, kui filmides naistel näidelda lubatakse ja neid seejuures väga palju ei ahistata, aga lõpuks hakkas kogu see "naine olla on nii raske" heietus järjest rohkem halvapoolse oscarbaiti kulminatsiooni meenutama (
source: vt. "The Post"**). Olen pigem seda meelt, et progressi saavutamisele aitaks rohkem kaasa, kui peaosades olevate naiste ja vähemuste rollid (ja kõned) ei taanduks sellele, et nad on naised ja/või vähemused. Head positiivsed näited siinkohal on "Three Billboards" ja Frances McDormandi ning Bokeem Woodbine ja Fargo 2. hooaeg - huvitavad ja mitmekülgsed karakterid, ilma et selle jaoks kümme korda nende soolisele ja rassilisele identideedile tähelepanu juhtima oleks pidanud. Selles mõttes oli "Call Me by Your Name" tänavustest nominentidest ka väga suur samm edasi - film, mille peategelased pole heterod, lihtsalt sellepärast, et nad juhtumisi pole seda
ja kõik, ilma et loo skelett vähimalgi määral sellele tõsiasjale tuginenud oleks.
* Mu süda täitus soojusega iga kord, kui kaamera tema "10-aastane sai omale just kutsika" siirast rõõmu peegeldavale näole liikus.
** Pigem ära siiski vaata.Nüüd natuke nominentidest ja võitjatest:
Väga suuri üllatusi polnud, aga kuldmehed kõndisid minu silmis enamjaolt õiges suunas - "Shape of Wateri" kunstniku-
ja lavastajatöö, "Dunkirki" tehnilised auhinnad, isegi "Blade Runneri 2049"
hater'ina pole mul Roger Deakinsi operaatoritöö tunnustamise osas vastuväiteid. Lisaks olen rõõmus, et "Call Me by Your Name" vähemalt stsenaariumi võidu kotti pistis. Kui võitjatest kellegagi/millegagi vigiseda, siis parima laulu omaga, sest selleks polnud Sufjan Stevens ja "Phantom Threadi" kostüümikunstnikutöö üle, sest nagu maailma kõige targem inimene juba öelnud on:
JazZ- kirjutas:Woodstocki disainitud hõlstid olid üldiselt koledad as fuck.
Mu vana
so-and-so, kes riidedisaini õpib, püüdis mulle küll väita, et 50ndatel olidki kardinariidest kleidid
the shit, aga tundub mulle sellegipoolest
sketchy lähetus.
Kõige ootamatum oli vist "Shape of Wateri" parima filmi võit - olin ennast mõttes juba ammu "Three Billboardsi" peale häälestanud ja põhiliseks
runner-up'iks pidasin hoopis "Get Outi", sest ühiskonnapoliitilises mängus tundusid sellel kõige tugevamad kaardid olevat. Umbes sellel põhjusel oleks mind "Get Outi" võit selles kategoorias pisut häirima jäänud, sest "IT" oli minu silmis tänavustest suurtest õudusfilmidest tugevam, aga jättis Akadeemia bingokaardi täitmata. Igatsen aegu, kui õudusfilm võis saada kümme nominatsiooni, kui selle sisuks oli lihtsalt "teismelised on sitad". Igatahes "Shape of Wateri" võidu üle ei kurda - "Billboards" meeldis mulle küll ka väga, aga enam-vähem võrdsel pulgal istuvate filmide seast on
underdog'i võit alati huvitavam variant.
Today I learned: Roger Moore is no moore.