eerik kirjutas:See lõik käib filmide levitamise (mitte näitamise) kohta ja on tegelikult täiesti korrektne.
Klaar. Ajasin ennist kaks lõiku omavahel sassi ja tsiteerisin valest kohast. Tõsi ta on, et kuuendas lõigus nendib ka FC, et esmasel vaatlusel on koondumine näitamise osas problemaatiline:
Koondumise osaliste ühine turuosa filmide näitamise turul on kahtlemata suur ning võib esmasel vaatlusel kergelt viia järelduseni, et koondumine on konkurentsiõiguslikult problemaatiline. Süvitsi analüüsides ilmneb aga, et tegu on kiirelt areneva ja madalate sisenemispiirangutega turuga, millele lähiajal sisenevad tugevad konkurendid; uute konkurentide turule sisenemisele aitab kaasa ka asjaolu, et filmide näitamise turul puudub tarbijate lojaalsus.
Selle süvitsi analüüsi osas tahaks aga ikkagi kangesti teada, mis on selle "lähiaja" mõõdetav määratlus.
Tarbijate lojaalsuse osas aitan ka ise selliste järelduste tekkimisele kaasa. Käin agaralt mõlema keti kinodes ning võiks võrrelda Solarise ja FC vahel valimist
a la mandariinide ja apelsinide vahel valimisega - mõlemad on head ja täiendavad teineteist, aga eks kindlasti on ka neid, kes minuga selles osas ei nõustuks. Loogiline mõttekäik oleks siinkohal vist see, et enamik regulaarsetest kinoskäijatest on ühele kinole truud, kuna siis saab sihipärasemalt boonustasemeid saavutada. Kui suur on aga regulaarsete vs juhukülastajate (kes valivad kino suvaliselt) osakaal ning millisest piirist võib väita, et tarbijate lojaalsus suisa puudub, mitte ei ole madal, keskmine jne? Iseenesest oleks põnev sellist statistikat ja analüüsi kuskilt lugeda.
Kogu levitamise temaatika sissetoomine on võrdlemisi naljakas lüke - loodud on mingi pseudoprobeem, mille olematuses Konkurentsiametit siis veenda püütakse? Tegelikult sõnastas Eerik juba kenasti põhiprobleemi ära. Näitamine on see, mis vähemalt Tallinna puhul suurenisti FC kätte koondub ja loob soodsa pinnase piletihindade tõstmiseks. Eks ole meil ju näide selle kohta "lähiajast" juba olemas.

Nüüd pakub ainult huvi veel see, mis võisid olla need kohustused, mida FC oli nõus täitma, et uute tulijate tulekuni
leevendada Konkurentsiameti potentsiaalseid kõhklusi konkurentsi toimimise osas. Ei taha tühja koha pealt spekuleerima hakata, aga skeptik minus tahaks poriseda, et tõenäoliselt kasvab piletihind lõpptarbija jaoks ikkagi kiiremas tempos kui tervisliku konkurentsi tingimustes...